Bu çalışmada, Türkiye’de Covid-19 pandemi döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin okul öncesi öğretmenlerinin ve çocuklarının görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde gerçekleştirdikleri canlı derslerde yer verdikleri etkinlik türleri, yaptıkları ön hazırlıklar, canlı ders sürecini etkileyen etmenler ve bu etmenler ile başa çıkmak için kullandıkları stratejilerin belirlenmesi ile çocukların bu süreci nasıl algıladıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma modelinde durum deseni olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, amaçlı örnekleme yöntemleri içerisinden ölçüt örnekleme yolu kullanılarak belirlenen 36 okul öncesi öğretmeni ve 14 okul öncesi çocuk oluşturmuştur. Araştırmada veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları ile çevrim içi görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin canlı ders öncesi; etkinliğin uygulanması, aileyi bilgilendirme ve dijital hazırlıklarla ilgili ön hazırlıklar yaptıkları belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin canlı ders sürecini olumsuz etkileyen etmenlere yönelik görüşlerini en fazla oranda, çocukların dikkat dağınıklığı, söz sırası beklememeleri, ailenin ilgisizliği ve derse müdahalesi, bağlantı/internet sorunları olarak belirttikleri görülmüştür. Çocukların ise uzaktan eğitim sürecini sıkıcı buldukları ve oyun etkinliklerine daha çok yer verilmesini istedikleri belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | January 24, 2022 |
Publication Date | February 9, 2022 |
Submission Date | August 7, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 61 |