Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin, ailelerin ve ilkokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu amaca ulaşabilmek için araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi farklı ilçelerde görev yapan öğretmen, öğrenim gören öğrenci ve ebeveynler ile oluşturulmuştur. Araştırma yarı yapılandırılmış görüşmeler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin yorumlanmasında betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; çocukların asosyalleştikleri ve teknolojik cihazlara olan bağımlılıklarının arttığı, uzaktan eğitim aracı olarak kullanılan programların teknik aksaklıklar nedeniyle sürdürülebilir bir görsel sınıf ortamı sağlayamadığı, uzaktan eğitimde katılımcılarının iş yükünün arttığı, ilkokul müfredatının uzaktan eğitim sürecinde yaşanan aksaklıklara cevap verebilecek şekilde tasarlanmadığı, öğretmenlerin uzaktan eğitimi nitelikli hale getirmek için çeşitli eğitimler aldıkları ve çeşitli web araçları ile dersi zenginleştirme çalışmaları yaptıkları belirlenmiştir. Buna rağmen, kıdem yılı fazla olan bazı öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde, anlatım ve soru-cevap yöntemini sıklıkla kullandıkları, teknolojik cihazları kullanmakta zorluklar yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırmanın dikkat çekici bir başka sonucu ise, uzaktan eğitime erişimin kırsal bölgelerde düşük olduğunun tespit edilmesidir.
The aim of this research is to find out opinions of primary schools teachers, families and primary school students about distance education. Research was conducted by criterion sampling method from qualitative research methods. Sample of the research was formed with teachers, students and parents who are working/studying in different districts of Samsun. This research was carried out with semi-structured interviews. Descriptive analysis technique used to analyze the research data. Analysis of the data indicated that; children become more asocial and addicted to technological devices, programs which are used as distance education tools cannot provide a visual classroom due to technical problems, increased workload of participants on distance education, curriculum of primary education is not designed to respond to disruptions experienced which caused by distance education process, teachers received various trainings and used web tools in order to make distance education more qualified. However, it was concluded that some teachers with more years of seniority, frequently used method of narration and question-answer in distance education. Another result of the research is that, digital schooling rates are low in rural areas. It was concluded that, parents and students identified concepts of "school" and "teacher" with discipline.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2022 |
Submission Date | April 12, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 63 |