Bu çalışmanın amacı, dijital bir hikaye anlatımı program olan DigiFlyers genç öğrencilerin dinlediğini anlama becerilerini ve performanslarını geliştirme üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Verileri farklı bakış açılarından inceleyerek geçerliliğin sağlanması önemli olduğundan, çalışmada katılımcılardan veri toplamak için nitel veriler ve nicel yöntemlerin kullanıldığı yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Katılımcıların ön test ve son test puanları nicel veri olarak incelenmiştir ve analiz edilmiştir. Elde edilen veriler, Cambridge YLE (Young Learners English) sınavlarından biri olan Flyers, sınavın dinleme bölümüdür ve puanları kaydedilmiştir. Ön testten sonra, deney grubuna sekiz hafta boyunca dinlediğini anlama becerilerini ve genç İngilizce öğrenenler için Flyers testindeki performanslarını nasıl etkilediğini incelemek için DigiFlyers uygulandı. Araştırmanın sonuçları, DigiFlyers ile dinleme becerilerinin gelişimi arasında net bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, DigiFlyers programının sonunda katılımcılarla dijital hikaye anlatımı programı ile ilgili derinlemesine duygularını öğrenmek için röportajlar yapıldı. Görüşmeler sırasında katılımcılar, bu dijital hikaye anlatımı programının sadece İngilizce anlamalarını değil, İngilizce öğrenme motivasyonlarını da artırdığını dile getirdiler. Sonuç olarak, dijital hikaye anlatımı programı DigiFlyers, dinlediğini anlama becerilerini artırma ve standart bir dil sınavı olan Flyers'ın dinleme bölümlerinde başarı sağlama açısından küçük yaştaki İngilizce öğrenenler için uygun bir seçenek olduğu görülmüştür.
Cambridge Flyers Test Dijital Hikaye Anlatıcılığı İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi Dinleme Becerileri.
The purpose of this study is to find out the impact of DigiFlyers, a digital storytelling program, on the listening comprehension and performance of young learners. It was critical to establish validity and reliability by examining the data from a variety of perspectives, the current study used a quasi-experimental research methodology to collect data from participants, employing both qualitative and quantitative methodologies. As quantitative data, participants' pre- and post-test results in Cambridge's YLE (Young Learners English) tests, Flyers, and the exam's listening portion were studied. After the pre-test, the experimental group was given DigiFlyers for eight weeks to see how it improved their listening comprehension and performance on the Flyers test for young English learners. The study's findings show a clear link between DigiFlyers and improved learners' listening skills in the Flyers test. In addition, participants were interviewed at the conclusion of the DigiFlyers program to collect their in-depth impressions about the digital storytelling program. Participants stated that DigiFlyers not only improved their grasp of English but also raised their enthusiasm to study English throughout the interviews. To summarize, the digital storytelling program, DigiFlyers is a useful solution for young EFL learners who need to improve their listening comprehension abilities and pass the Flyers' listening parts.
Cambridge Flyers Test Digital Storytelling English as a Foreign Language Listening Comprehension Skill
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | July 29, 2023 |
Publication Date | April 29, 2023 |
Submission Date | May 10, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 66 |