Bu çalışmanın amacı sekizinci sınıf öğrencilerinin matematiksel üstbiliş farkındalıkları ile beceri temelli matematik sorularındaki üstbiliş kalibrasyonlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek ve bu faktörler arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmada ilişkisel tarama deseni kullanılmaktadır. Araştırmanın örneklemini, sekizinci sınıfta öğrenim gören 303 kız, 217 erkek, toplam 520 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, “Matematiksel Üstbiliş Farkındalık Ölçeği (MÜFÖ)”, “Beceri Temelli Matematik Soruları Testi (BTMS)” ve “Öz-değerlendirme Ölçeği (ÖDÖ)” ile toplanmıştır. Araştırmada, MÜFÖ’nün cronbach alpha güvenirlik katsayısı .881 bulunmuştur. BTMS’nın ayırt edicilik indeksleri .34’un üzerindedir ve madde güçlük indeksleri ise .28 ile .88 arasında değer almaktadır. Verilerin analizinde, betimsel istatistikler, ilişkisiz gruplar t-testi, ilişkili ve ilişkisiz gruplar ANOVA ve Çoklu Korelasyon teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarında, öğrencilerin cinsiyetlerinin; matematiksel üstbiliş farkındalıklarını ve yanlılıklarını anlamlı olarak farklılaştırdığı, fakat hatasızlıklarını farklılaştırmadığı görülmüştür. Öğrencilerin sosyo-ekonomik düzeylerinin (SED); matematiksel üstbiliş farkındalıklarını anlamlı olarak etkilediği, fakat üstbiliş kalibrasyonlarını farklılaştırmadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin okul matematik notlarının; matematiksel üstbiliş farkındalıklarını ve üstbiliş kalibrasyonlarını anlamlı bir şekilde farklılaştırdığı sonucuyla karşılaşılmıştır. Öğrencilerin matematiksel üstbiliş farkındalıkları ile üstbiliş kalibrasyonları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Çalışmadan elde edilen başka bir bulgu ise, öğrencilerin orta ve zor güçlükteki matematik sorularında kolay sorulara oranla daha iyi kalibre oldukları ile zor ve kolay sorularda, orta güçlükteki sorulara göre aşırı güven eğiliminde oldukları görülmüştür.
Beceri temelli matematik soruları matematiksel üstbiliş farkındalığı sekizinci sınıf öğrencileri üstbiliş kalibrasyonu.
The purpose of this study is to examine the metacognitive awareness of eighth-grade students in mathematics and their metacognitive calibrations in skill-based mathematics questions from various variables, and to determine the relationship between these factors. A relational survey design is used in the study. The sample of the research consists of 303 female students, 217 male students, totaling 520 students who are in the eighth grade. Data were collected using the "Mathematical Metacognition Awareness Scale (MMAS)," the "Skill-Based Mathematics Questions Test (SMQT)," and the "Self-Evaluation Scale (SES)." In the research, the Cronbach's alpha reliability coefficient of MMAS is found to be .881. The discriminability indices of SMQT are above .34, and the item difficulty indices range from .28 to .88. Descriptive statistics, independent groups t-test, related and unrelated groups ANOVA, and multiple correlation techniques were used in the analysis of the data. In the results of the research, it was observed that students' genders significantly differentiated their mathematical metacognition awareness and biases, but did not differentiate their accuracy significantly. The socio-economic levels (SEL) of students were found to significantly affect their mathematical metacognition awareness but did not differentiate their metacognitive calibrations. The students' mathematics grades were found to significantly differentiate their mathematical metacognition awareness and metacognitive calibrations. There was no significant relationship between students' mathematical metacognition awareness and metacognitive calibrations. Another finding obtained from the study is that students tend to be better calibrated in medium and difficult mathematics questions compared to easy questions, and in difficult and easy questions, they tend to be excessively confident compared to medium difficulty questions.
Mathematical metacognition awareness metacognition calibration skill-based math questions 8th grade students
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | April 30, 2024 |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | November 22, 2023 |
Acceptance Date | March 22, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 70 |