In the study; It is aimed to examine the effects of Lego Robotic applications on students’ motivation in science education. For this purpose, the effects of Lego Robotic applications on student motivation was examined in the "Force and Motion" unit of the science lesson in the 6th grade, and students' opinions about the application were taken. The sample of the study in which the pretest-posttest and quasi-experimental design with control group was used; It consists of 48 (experimental group N=24 and control group N=24) students studying in the 6th grade of a state school in Erzurum. The course contents and durations of both groups were applied in accordance with the national education curriculum. In the experimental group, lessons were additionally taught with Lego Robotics, while in the control group, lessons were taught only as recommended in the national education curriculum. Data were collected using the motivation scale and interview form. When the data obtained at the end of the study were examined, a significant difference was found in favor of the experimental group. This shows that the use of Lego Robotic applications in science lessons increases student motivation more. In addition, in the interview with the students; The students said that they liked the Lego Robotic sets, they enjoyed the application, they were happy, and they wanted it to be used in all lessons because it was useful and fun.
Çalışmada; fen eğitiminde Lego Robotik uygulamalarının öğrencilerin motivasyonuna etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 6. sınıf fen bilimleri dersi "Kuvvet ve Hareket" ünitesinde Lego Robotik uygulamalarının öğrenci motivasyonuna etkisi incelenmiş ve öğrencilerin uygulama hakkındaki görüşleri alınmıştır. Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı çalışmanın örneklemi; Erzurum'da bir devlet okulunun 6. sınıfında öğrenim gören 48 (deney grubu N=24 ve kontrol grubu N=24) öğrenciden oluşmaktadır. Her iki grubun ders içerikleri ve süreleri milli eğitim müfredatına uygun olarak uygulanmıştır. Deney grubunda dersler ek olarak Lego Robotik ile işlenirken, kontrol grubunda dersler sadece milli eğitim müfredatında önerildiği şekilde işlenmiştir. Veriler motivasyon ölçeği ve görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Çalışma sonunda elde edilen veriler incelendiğinde deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu durum Lego Robotik uygulamalarının fen derslerinde kullanılmasının öğrenci motivasyonunu daha fazla arttırdığını göstermektedir. Ayrıca öğrencilerle yapılan görüşmede; öğrenciler Lego Robotik setlerini beğendiklerini, uygulamadan keyif aldıklarını, mutlu olduklarını, faydalı ve eğlenceli olduğu için tüm derslerde kullanılmasını istediklerini belirtmişlerdir.
" Fen Eğitiminde Lego Robotik Uygulamalarinin Öğrenci Motivasyonu Ve Görüşlerine Etkisi " başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamıştır. Karşılaşılacak tüm etik ihlallerde "Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulunun" hiçbir sorumluluğunun olmadığı, tüm sorumluluğun Sorumlu Yazara ait olduğu ve bu çalışmanın herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiş olduğunu taahhüt ederim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Classroom Measurement Practices, Instructional Technologies, Primary Education, Science Education, Development of Science, Technology and Engineering Education and Programs, Educational Technology and Computing, Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2025 |
Submission Date | January 31, 2024 |
Acceptance Date | November 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 73 |