Günümüzde yaşanan yoğun rekabet ortamında işletmelerin mal ve hizmetlerin yanında müşterilere yaşatabilecek eşsiz ve unutulmaz deneyimler oluşturmaları gerekmektedir. Bunun için işletmelerin ürün, hizmet veya faaliyetlerin değerlendirilmesinde algıları belirleyen deneyimsel değer unsurlarını yönetmeleri gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, deneyimsel değer boyutlarının müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Burdur ilinde hizmet veren tek beş yıldızlı otel olan Burdur MAKÜ (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi) Lavanta Tepesi Hotel’de konaklayan müşteriler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Kolayda örnekleme tekniğiyle 156 müşteriye ulaşılmıştır. Veri analizi sürecinde anket tekniği ile toplanan verilere açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi, çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen temel sonuçlara göre; hotel müşterileri deneyimsel değer algılarının müşteri memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu ve müşterilerin deneyimsel değer algıları arttığı zaman müşteri memnuniyeti düzeylerinin de arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç doğrultusunda konaklama işletmelerinin deneyimsel değer ve uygulama alt boyutlarını da dikkate alarak pazarlama stratejilerini belirlemeleri önerilmektedir. Konaklama işletmeleri bu sayede müşterilerin işletmeden memnun kalmalarını sağlayarak onların memnuniyet düzeylerini arttırabilecektir.
Nowadays, businesses need to create unique and remarkable experiences that can provide customers with products, services and activities in this intense competitive environment. Businesses need to manage the experiential value elements that determine perceptions in the evaluation of products, services or activities to this end. The aim of this study is to examine experiential value dimension’s effect on customer satisfaction. The customers accommodating in Burdur MAKU Lavanta Tepesi Hotel, which is the only five-star hotel serving in the province of Burdur, constituted the study sample. 156 customers were reached with the convenience sampling technique. During the data analysis process, exploratory and confirmatory factor analysis and multiple regression analysis were performed on the data collected by the questionnaire technique. The main results obtained in the study concluded that hotel customers' experiential value perceptions have a significant effect on customer satisfaction and that when customers' experiential value perceptions increase, so do customer satisfaction levels. In line with this result, accommodation businesses are recommended to determine their marketing strategies by taking the experiential value and application sub-dimensions into account. In this way, accommodation businesses will be able to ensure that their customers are satisfied.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | November 24, 2022 |
Submission Date | April 13, 2022 |
Acceptance Date | June 8, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |