Farklı şehirlerde yaşayan ikinci ve üçüncü derece aile üyelerinin iletişim ihtiyaçlarının karşılanmasında Facebook’ta oluşturulmuş olan aile grup sayfaları bulunmaktadır. Aile adanmışlık araştırmaları temel olarak ebeveynler tarafından başlatılan davranış ve ebeveynlerin programda ya da evdeki çocuklarıyla yaptıkları görevleri ölçme üzerine odaklanmaktadır. Türk aile yapısı değişime uğramakla birlikte sosyal medya araçlarıyla ilişkiler korunmaya çalışılmıştır.
Bu araştırmada, Facebook kullanan aile sayfalarındaki aile içi iletişim ile sosyal medya adanmışlığını temsil eden popüler konular, beğeni sayısı ve yorumların karakter benzerliği arasında bir etkinin bulunup bulunmadığının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmada Facebook’taki verilerin analizinde bilgisayar destekli bir içerik analizi kullanılmıştır. 2012-2016 dönemlerini kapsayan toplam beş yüz (N=500) yorum 37 farklı aile sayfasından toplanmıştır. Ayrıca bağımlı ve bağımsız değişken gruplar arasındaki arasında etki düzeyinin belirlenmesi için One Way Anova (tek yönlü varyans analizi) testi, kullanılmıştır. Popüler konular ile sosyal medya adanmışlığı (social media engagement) arasındaki ilişkiyi belirlemek için GLM (general linear model) kullanılmıştır. Sonuçta, Facebook’ta yer alan aile sayfalarındaki içerikle sosyal medya adanmışlık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 30, 2017 |
Submission Date | January 5, 2017 |
Acceptance Date | July 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |