Meslek Yüksekokullarının amacı, Mesleki ve Akademik donanıma sahip, ülkeye
yararlı bireyler yetiştirmek ve bunu sağlayacak kaliteli Eğitim-Öğretim
ortamını sürdürülebilir kılmak olarak tanımlanmaktadır. Mesleki eğitimde eğitim
öğretim faaliyetleri teorik ve uygulamalı eğitim olmak üzere iki kısımda
yapılmaktadır. Öğrenciler teorik eğitimde aldıkları eğitimlerini uygulama
saatlerinde pratiğe dönüştürme imkânı bulmaktadırlar. Uygulamalı eğitim faydalı
olmakla birlikte gerekli ortamın oluşturulması ve güncel donanım imkânlarının
sağlanmasında çeşitli sorunlar bulunmaktadır. Birçok okul maddi
imkânsızlıklardan dolayı öğrencilerine uygulama ortamlarını sağlayamamaktadır.
Öğrenciler okulda aldıkları teorik bilgileri yaz dönemlerinde isteğe bağlı
olarak işletmelerde uygulamalı eğitime dönüştürmektedirler. Bu amaç
doğrultusunda Yükseköğretim Kurulu (YÖK) 2547 sayılı Kanunun ek-24 üncü
maddesine dayanarak meslek yüksekokulu öğrencilerinin işyerlerindeki eğitim,
uygulama ve stajlarına ilişkin esas ve usuller hakkında yönetmelik
hazırlamıştır. Bu Yönetmeliğin amacı; mesleki ve teknik eğitim bölgeleri
içindeki meslek yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin öğrenim süreleri
içinde kazandıkları teorik bilgi ve deneyimlerini pekiştirmek, laboratuvar ve
atölye uygulamalarında edindikleri beceri ve deneyimlerini geliştirmek, görev
yapacakları iş yerlerindeki sorumluluklarını, ilişkileri, organizasyon ve
üretim sürecini ve yeni teknolojileri tanımalarını sağlamaktır.
Meslek yüksekokulu öğrencileri isteğe bağlı staj uygulamalarında
karşılaşılan sorunlar nedeniyle staj eğitimlerine imkân bulamamaktadırlar. Bu
sorunlar, staj yeri bulma, sigorta ve ücret yetersizliği temel sıkıntılar
olarak özetlenebilir. Bu çalışmada yukarıda belirtilen sorunlar bağlamında
meslek yüksekokulu öğrencileri için önceliği tespit edilerek çözüme yönelik
öneriler sunulmaktadır.
Journal Section | Ozel Sayi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 20, 2017 |
Submission Date | April 18, 2017 |
Acceptance Date | August 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |