Abstract
Muhasebe meslek mensuplarının etik ile ilgili tutumları toplum içerisinde mesleğe bakış açısı ve mesleğin saygınlığı bakımından önem arz etmekte ve etik ikilemlerde karşı karşıya geldiklerinde davranışlarını etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, muhasebe meslek mensuplarının ve muhasebe dersi alan öğrencilerin mesleki etik ve ahlaki gelişim düzeylerini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Katılımcıların etik yargı ve ahlaki gelişim düzeylerini ölçmek amacıyla, James Rest’in geliştirdiği Değerlerin Belirlenmesi Testi (DBT) kullanılmıştır. Muhasebe meslek mensupları ve muhasebe dersi alan öğrencilerin ahlaki gelişim düzeylerinin gelenek öncesi muhakeme evresinde olduğu ve meslek mensuplarının ahlaki gelişimlerinin öğrencilere kıyasla daha yüksek olduğu saptanmıştır.