Küreselleşen dünya ekonomisi birçok işletmenin ortaya çıkmasına ve ortadan kalkmasına sebep olmaktadır. Yoğun ve yıkıcı rekabet ortamı işletmeleri zorlamakta; yeni, farklı ürün ve hizmet arayışlarına yöneltmektedir. Bu yenileşme ve farklılaşma hareketi Kim ve Mauborgne’nin ortaya koyduğu Mavi Okyanus Stratejisi ile yaratılacak olan bir değer kapsamında gerçekleştirilmelidir. Artık yıkıcı rekabet koşullarından sıyrılmak için yeni bir değer, yeni bir pazar, yeni bir maliyet ve bu yapıyı sürdürecek insana ihtiyaç vardır. Böylece işletmeler kendi pazarlarını ve müşterilerini oluşturarak hayatlarını devam ettirebileceklerdir.
Bu çalışmanın amacı dünyanın değişen, küreselleşen yapısına uygun olarak inşa edilmeye çalışılan yeni bir strateji anlayışı olan, işletmelerin yeni pazarlar için yeni değerler üretmek gerektiğini söyleyen Mavi Okyanus Stratejisi hakkında Türk literatürüne katkı sağlamak ve işletmelerde dünya yönetim ve pazarlama tarzının hangi anlayışa doğru geliştiği konusunda farkındalık yaratmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2009 |
Submission Date | October 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.