Müzik eğitiminin önemli alan derslerinden biri olan çalgı eğitiminde yaşanan sınav kaygısı, öğrencilerin sınav başarısı kadar eğitim sürecini de olumsuz etkilemektedir. Öğrencinin çalgı eğitimi sürecinde kazanması gereken müzikal veya teknik unsurlar yerine sınav kaygısı ile sadece doğru çalmaya yönelmesi, kazanması beklenen devinişsel davranışların yeterince kazanılamamasına yol açmaktadır. Buradan hareketle bu çalışmada, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinin “Bireysel Çalgı” dersi sınavında içinde bulundukları kaygı düzeylerini ve bu kaygıların farklı değişkenlere göre anlamlılığını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada, betimsel araştırma modeli kullanılmış ve nitel araştırma tekniklerinden yararlanılmış, farklı bölgelerde yer alan 6 üniversitenin Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında “Bireysel Çalgı” dersini alan 272 kız 186 erkek toplam 459 öğrenci çalışma grubu olarak seçilmiştir. Çalışma sonunda araştırmacıların beklentilerinin aksine öğrencilerin büyük çoğunluğunun bireysel çalgı sınavlarında yüksek düzeyde kaygı yaşamadıkları tespit edilmiştir. Çalışmada öğrencilerin büyük çoğunluğunun sınavlarda orta düzeyde kaygı içerisinde oldukları görülmüştür. Ayrıca kız öğrencilerin bireysel çalgı sınavlarında erkek öğrencilere göre daha fazla kaygı içerisinde oldukları, bireysel çalgı sınavlarında duyulan kaygının mezun olunan lise türüne göre farklılık göstermediği göze çarpan sonuçlar arasındadır.
Exam anxiety of instrument education, which is one of the important lessons of music education, affects both education process and exam success negatively. Students tend to play accurately instead of musical and technical components which they should have during instrument education process and because of that, they can’t have kinesthetic behaviors. In this research, it is aimed to find anxiety level of the Music Teaching Department students in individual instrument exam at Fine Arts Department, Faculty of Education and to determine signifance level of different variance of this anxiety. In this study, descriptive research model is used and qualitative research techniques are benefited; 272 girls and 186 boys and in the aggreate 459 students having individual instrument study from Music Teaching Department of Fine Arts are chosen as a study group. At the end of the study, it is determined that most of the students don’t have high level anxiety in the individual instrument exams contrary to researchers’ expectations. It is seen that most of the students have medium level anxiety in the exams. Moreover, girls have more anxiety than boys and the anxiety in the individual instrument exams doesn’t vary according to the type of the high school they graduated.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2011 |
Submission Date | December 6, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 3 Issue: 5 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.