Bu çalışma ile önemli bir meslek grubuna ait olan Kırıkkale ili ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin boş zamanlarını değerlendirme alışkanlıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini Kırıkkale il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Genel özellik olarak, anket formunu cevaplayan 253 öğretmenin %51’nin bayan, %49’unun erkek olduğu, yaşlarının 25-49 arasında yoğun dağılım gösterdiği ve istatistiksel olarak cinsiyet ve yaş dağılımları arasında önemli bir fark olduğu saptanmıştır. Kırıkkale il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin boş zamanlarını değerlendirme alışkanlıklarının tespiti ve incelenmesine yönelik anketin birinci bölümünde, öğretmenlerin genel özelliklerinin tespiti için 9 soru, ikinci bölümünde ise öğretmenlerin boş zamanlarında tercih ettikleri etkinlik çeşitlerine yönelik 17 soru olmak üzere ankette toplam 26 soru yer almıştır. Anketlerden elde edilen verilerin yüzde ve frekans dağılımları çıkarıldı, bazı sorularda farklılık olup olmadığını anlamak için anlamlılık düzeyinde çapraz tablolama (Cross-Tabulation) ve Ki-Kare testi uygulandı. Elde edilen veriler SPSS 15.0 istatistik programı kullanılarak değerlendirildi. Hesaplanmış değerlerin yüzde ve frekans dağılım sonuçları 6 tablo halinde metin içinde sunuldu. Rekreasyon açısından ilköğretim öğretmenlerinin yeteri düzeyde boş zamanlarının olduğu, tercih edilen etkinlik çeşitlerinin dağılım oranlarının istatistiksel olarak bayan öğretmenlerle erkek öğretmenler arasında fark göstermiş olmasına rağmen etkinlik çeşitleri arasında bir paralelliğin olduğu, hem bayan hem de erkek öğretmenlerin rekreasyon faaliyeti olarak ilk üç sırada kitap-gazete okuma, televizyon izlemeyi ve müzik dinlemeyi dolayısıyla pasif faaliyetleri tercih ettiği, büyük çoğunluğunun sosyal, kültürel ve spor faaliyetlerini tercih etmediği, öğretmenlerin ekonomik durumlarının boş zamanlarını değerlendirme alışkanlıkları ve bunları gerçekleştirebilmelerinde bir engel oluşturmadığı ortaya konmuştur.
This study aims to investigate the habits of primary school teachers at leisure times in the Province of Kırıkkale. A total of 253 primary school teachers, who are employed at schools located in the city of Kırıkkale, are included in the study and a questionnaire was applied to them. Out of 253 teachers, 51% is female and 49% is male. Their ages varied between 25-49 and there were no difference for the age between female and male teachers (P>0.05). In the first part of the questionnaire to evaluate the habitual activities of the teachers at their leisure time, 9 questions were asked to determine their general and demographic profiles. In the second part, 17 questions were asked regarding their preferences and interests at their leisure time. Thus, their responses to a total of 26 questions were recorded. The percentage of the obtained answers and frequency distributions were calculated. The results are presented in Table 6. In order to reveal a statistically significant difference for some of the questions, cross-tabulation and chi-squared test were applied at the significance level. Data were evaluated using the SPSS 15.0 statistical package software. The data obtained indicated that for re-creative activities the primary school teachers have reasonable free time. Although the frequency distribution of preferred activities showed differences between female and male teachers, there is a correlations between preferred activities. Both female and male teachers prefer book&newspaper reading, watching television, and listening to music for the first three choices, thus they mainly prefer passive activities. The majority mainly do not prefer social, cultural and sportive activities. In addition, the economic status of the teachers does not directly related to their habits at leisure time and does not impede achieving their leisure interests.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 19, 2013 |
Submission Date | January 30, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 5 Issue: 8 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.