BibTex RIS Cite

Güzel Sanatlar Ve Spor Liselerinde Kullanılan Bireysel Ses Eğitimi Ders Kitabının İşlevselliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri - Teachers' Views About The Functionality Of The Vocal Education Course Book Used At Fine Arts And Sports High Schools

Year 2015, Volume: 1 Issue: 13, 216 - 223, 11.01.2016

Abstract

ÖZET

Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde 12. sınıfta kullanılmakta olan Bireysel Ses Eğitimi ders kitabının, öğretmenler açısından işlevselliğinin incelenmesidir. Araştırmanın evreni İç Anadolu bölgesinde yer alan Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri olup (12) örneklem için ise random tekniği ile İç Anadolu bölgesinde 6 Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi seçilmiştir. Araştırmada ele alınan problemlere ilişkin veriler anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada 1 veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracı araştırmacı tarafından öğretmenler için hazırlanmış olup, kişisel bilgiler bölümü ve bunun dışında ders kitabının işlevselliğine yönelik hazırlanan bölüm olmak üzere iki alt bölümden meydana gelmiştir. Veri toplama aracının güvenirlik katsayısı ön uygulama sonucunda (Cronbach Alpha), 80 olarak bulunmuştur. Veri toplama aracı araştırmacı tarafından uygulanarak verilere ulaşılmış, değerlendirilme aşamasından sonra bulgular yorumlanarak raporlaştırılmıştır. İstatistiksel çözümlemeler için betimsel istatistiksel çözümleme tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmada, elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin bireysel ses eğitimi ders kitabını kısmen işlevsel bulundukları sonucuna varılmıştır.

References

  • Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Bireysel Ses Eğitimi Öğretim Programı. (2008).M.E. B Ortaöğretim Genel
  • Müdürlüğü. Ankara: M.E.B Yayınları. Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Bireysel Ses Eğitimi Öğretim Programı. (2006). M.E. B Ortaöğretim Genel
  • Müdürlüğü. Ankara: M.E.B Yayınları. İlyasoğlu, Evin (2001), Zaman İçinde Müzik, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Kolçak, Olcay (2008 ), Ses Eğitimi ve Şarkı Sanatı, Esin Yayınevi, Ankara.
  • Kartal, Mustafa (2007), Ses Teknikleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Say, Ahmet ( 2006 ), Müziğin Kitabı, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Tanrıöver, Başaran Gülşah (2011), Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Bireysel Ses Eğitimi Ders Kitabının
  • Öğrenci ve Öğretmen Açısından İşlevselliğinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde. Töreyin, Ayşe Meral (2008), Ses Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yöntemler, Söz kesen Matbaacılık, Ankara.
Year 2015, Volume: 1 Issue: 13, 216 - 223, 11.01.2016

Abstract

References

  • Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Bireysel Ses Eğitimi Öğretim Programı. (2008).M.E. B Ortaöğretim Genel
  • Müdürlüğü. Ankara: M.E.B Yayınları. Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Bireysel Ses Eğitimi Öğretim Programı. (2006). M.E. B Ortaöğretim Genel
  • Müdürlüğü. Ankara: M.E.B Yayınları. İlyasoğlu, Evin (2001), Zaman İçinde Müzik, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Kolçak, Olcay (2008 ), Ses Eğitimi ve Şarkı Sanatı, Esin Yayınevi, Ankara.
  • Kartal, Mustafa (2007), Ses Teknikleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Say, Ahmet ( 2006 ), Müziğin Kitabı, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Tanrıöver, Başaran Gülşah (2011), Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Bireysel Ses Eğitimi Ders Kitabının
  • Öğrenci ve Öğretmen Açısından İşlevselliğinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde. Töreyin, Ayşe Meral (2008), Ses Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yöntemler, Söz kesen Matbaacılık, Ankara.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Gülşah Tanrıöver

Ebru Temiz

Publication Date January 11, 2016
Submission Date July 14, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 1 Issue: 13

Cite

APA Tanrıöver, G., & Temiz, E. (2016). Güzel Sanatlar Ve Spor Liselerinde Kullanılan Bireysel Ses Eğitimi Ders Kitabının İşlevselliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri - Teachers’ Views About The Functionality Of The Vocal Education Course Book Used At Fine Arts And Sports High Schools. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 1(13), 216-223. https://doi.org/10.20875/sb.81776