ÖZET
Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde 12. sınıfta kullanılmakta olan Bireysel Ses Eğitimi ders kitabının, öğretmenler açısından işlevselliğinin incelenmesidir. Araştırmanın evreni İç Anadolu bölgesinde yer alan Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri olup (12) örneklem için ise random tekniği ile İç Anadolu bölgesinde 6 Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi seçilmiştir. Araştırmada ele alınan problemlere ilişkin veriler anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada 1 veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracı araştırmacı tarafından öğretmenler için hazırlanmış olup, kişisel bilgiler bölümü ve bunun dışında ders kitabının işlevselliğine yönelik hazırlanan bölüm olmak üzere iki alt bölümden meydana gelmiştir. Veri toplama aracının güvenirlik katsayısı ön uygulama sonucunda (Cronbach Alpha), 80 olarak bulunmuştur. Veri toplama aracı araştırmacı tarafından uygulanarak verilere ulaşılmış, değerlendirilme aşamasından sonra bulgular yorumlanarak raporlaştırılmıştır. İstatistiksel çözümlemeler için betimsel istatistiksel çözümleme tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmada, elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin bireysel ses eğitimi ders kitabını kısmen işlevsel bulundukları sonucuna varılmıştır.
Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi Bireysel Ses Eğitimi Bireysel Ses Eğitimi Öğretim Programı Ders Kitabı Öğretmen.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 11, 2016 |
Submission Date | July 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 13 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.