BibTex RIS Cite

Tüketicilerin E-Ticaret Algılarının İncelenmesi (Gaziantep ve Adıyaman Örneği) - A Research On the E-Commerce Perception of Consumer (The Sample of Gaziantep and Adıyaman)

Year 2015, Volume: 1 Issue: 13, 413 - 433, 11.01.2016

Abstract

Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçilen günümüz dünyasında, bilgisayar ve internetin çok hızlı yaygınlaşması geleneksel ticaret anlayışına alternatif olarak elektronik ticaretin de doğmasına neden olmuştur. Böylelikle insanlık tarihi kadar eski olan tüketim kavramı da yeni bir boyut kazanarak yüz yüze veya geleneksel tüketime ek olarak internet üzerinden tüketim boyutu kazanmıştır. Geleneksel tüketimden farklı olarak günün herhangi bir saatinde, herhangi bir yerde iken tüm ürün ve hizmetlere zamandan ve mekândan bağımsız bir biçimde internet üzerinden on-line olarak ulaşılabilmektedir. Böyle olmasına rağmen çeşitli nedenlerden dolayı bazı tüketiciler geleneksel tüketime devam etmekte, e-ticarete direnmektedirler. Bu araştırmada özellikle farklı demografik özelliklere sahip tüketicilerin elektronik ticarete ilişkin algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için öncelikle internet üzerinden alış veriş yapmayan tüketicilerin gerekçeleri belirlenmiştir. Ayrıca e-ticareti benimseyen tüketicilerin tercih nedenleri, tercih ettikleri ürünler ve e-ticarette izledikleri yolları belirlenmiştir. Araştırma verilerinin elde edilmesi için anket yöntemi kullanılmıştır. Anket soruları literatür incelemesi yapılarak oluşturulmuştur. Araştırmanın evrenini Gaziantep ve Adıyaman illeri oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde olasılıklı örnekleme yöntemlerinden küme örnekleme yöntemi kullanılmıştır. %5 hata marjı ve %95 güven düzeyinde 384 anket uygulanmasına karar verilmiştir. Öncelikle 16 kişilik bir pilot uygulama yapılmıştır. Pilot uygulamanın güvenirliği için yapılan hesaplamada cronbach’s alpha değeri, 775 olarak hesaplanmıştır. Ana uygulama yüz yüze ve on-line anket şeklinde yapılmıştır. Ana uygulama sonucunda tüketicilerin yaşları, cinsiyetleri, eğitim seviyeleri, meslekleri ve gelir durumları ile e-ticaret algıları arasındaki anlamlı ilişkinin belirlenmesi için istatistiki işlemler yapılmıştır. Araştırma sonuçlarından özellikle e-ticarete yeteri kadar önem vermeyen firmalar ile e-ticareti kullanan firmaların faydalanması beklenmektedir.

Year 2015, Volume: 1 Issue: 13, 413 - 433, 11.01.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Yavuz Akçi

Sabiha Annaç Göv This is me

Publication Date January 11, 2016
Submission Date November 28, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 1 Issue: 13

Cite

APA Akçi, Y., & Annaç Göv, S. (2016). Tüketicilerin E-Ticaret Algılarının İncelenmesi (Gaziantep ve Adıyaman Örneği) - A Research On the E-Commerce Perception of Consumer (The Sample of Gaziantep and Adıyaman). Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 1(13), 413-433. https://doi.org/10.20875/sb.59123