Okul öncesi dönem, beyin gelişiminin ve sinaptik bağlantıların kurulma oranının en yoğun ve hızlı yaşandığı dönemdir. Dolayısıyla bireylerdeki müzikal değişimler ve gelişmelerinde, yoğun ve kalıcı etkiler bırakan ilk önemli dönemi olarak görülmektedir. Bu nedenle, okul öncesi dönem çocukların, müziksel gelişim özellikleri üzerine ulusal ve uluslararası alanda birçok bilimsel çalışma yapılmıştır. Bu bağlamada bu çalışma, literatürde okul öncesi dönem çocuklarının müziksel gelişimlerini üzerine yapılmış araştırmaların sınıflandırılması ve değerlendirilmesinin yapılarak konuya özel sentezlere ulaşılması amaçlanmaktadır. Tarama sonucunda elde edilen çalışmalar, genelde müziksel gelişim özellikleri, özelde okul öncesi dönem altında sentezlenerek değerlendirilmiş belirlenen konu üzerindeki tartışmalı noktalar ve düşünsel analizler yeniden yorumlanmıştır. Literatür taramaya dayalı okul öncesi dönem çocuklarının müziksel gelişim özelliklerinin incelenmesini ve irdelenmesini yapılan bu araştırmada, ülkemiz eğitim sistemi için bazı önerilerde bulunulmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 23, 2016 |
Submission Date | July 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 8 Issue: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.