BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müziksel Gelişim Özellikleri: Bir Literatür Derlemesi

Year 2016, Volume: 8 Issue: 16, 38 - 45, 23.09.2016
https://doi.org/10.20875/sb.93592

Abstract

Okul öncesi dönem, beyin gelişiminin ve sinaptik bağlantıların kurulma oranının en yoğun ve hızlı yaşandığı dönemdir. Dolayısıyla bireylerdeki müzikal değişimler ve gelişmelerinde, yoğun ve kalıcı etkiler bırakan ilk önemli dönemi olarak görülmektedir. Bu nedenle, okul öncesi dönem çocukların, müziksel gelişim özellikleri üzerine ulusal ve uluslararası alanda birçok bilimsel çalışma yapılmıştır. Bu bağlamada bu çalışma, literatürde okul öncesi dönem çocuklarının müziksel gelişimlerini üzerine yapılmış araştırmaların sınıflandırılması ve değerlendirilmesinin yapılarak konuya özel sentezlere ulaşılması amaçlanmaktadır. Tarama sonucunda elde edilen çalışmalar, genelde müziksel gelişim özellikleri, özelde okul öncesi dönem altında sentezlenerek değerlendirilmiş belirlenen konu üzerindeki tartışmalı noktalar ve düşünsel analizler yeniden yorumlanmıştır. Literatür taramaya dayalı okul öncesi dönem çocuklarının müziksel gelişim özelliklerinin incelenmesini ve irdelenmesini yapılan bu araştırmada,  ülkemiz eğitim sistemi için bazı önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Artan, İsmihan - Bal, Servet, (1993). Okul Öncesi Dönemde Müziğin Gelişimi ve Etkinlik Örnekleri. Ya- Pa Yayınları, İstanbul.
  • Ayas, Alipaşa. (1995). Fen Bilimlerinde Program Geliştirme ve Uygulama Teknikleri Üzerine Bir Çalışma: İki Çağdaş Çağdaş Yaklaşımın Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı.11, (149-155).
  • Erden, Evin - Şeker, Serkan - Topoğlu, Onur. (2012). Music Education in Preschool Period. IJECER, Cilt.1, Sayı.2, (1-12).
  • Gooding, Lori - Standley, Jayne M. (2009). Musical Development and Learning Characteristics of Students: A Compilation of Key Points From the Research Literature Organized by Age. National Association for Music Education, Vol.30, Number.1, (32-45).
  • Güler, N. (2006). Okul Öncesi Öğretmenlerin Müzik Etkinliklerini Gerçekleştirme Durumları ve Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hargreaves, David J. - Zimmermann, Marilyn P. (1992). Developmental Theories Of Music Learning. In R. Cowell (Ed.), Handbook of research on music teaching and learning (pp. 377–391). New York, NY: Schirmer Books.
  • Kandır, Adalet - Türkoğlu, Didem (2015). MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nın Müzikal Becerilerin Gelişimi Yönünden Değerlendirilmesi. Hacettepe University Faculty of Healt Sciences Journal, Vol.1 Number.12, (339-350).
  • Kılıç, Ilgım (2012). Okul Öncesinde Müzik Eğitimi-Etkinliklerle Uygulama Örnekleri. Pegem Akademi. Ankara.
  • Mayesky, Mary (2002). Creatıve Activities for Young Children. 7th Edition. Delmar Adivision Of Thomson Learning Printer in The U.S.A.
  • MEB Okul Öncesi Eğitim Programı (2013). T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. Ankara.
  • Ömeroğlu, Esra - Ersoy, Özlem - Şahin, Fatma - Kandır, Adalet - Turla, Ayşe (2006). Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması. Kök Yayıncılık. Ankara.
  • Özmenteş, Gökmen. (2006). Bilişsel Müzikoloji ve Erken Dönem Müzik Eğitimi. Avrupa Birliği İle Bütünleşme Sürecinde İlköğretim Eğitimi.
  • Senemoğlu, Nuray (1998). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Spot Matbaacılık. Ankara.
  • Urfioğlu, Ayşe. (1998). Bebeklik ve Okul Öncesi Dönemde Müziğin Gelişimi ve Eğitimi. Ya-Pa Yayınları. İstanbul.
  • Uçan, Ali (1994). Müzik Eğitimi. Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Ankara.
  • Uçan, Ali (2001). Okul Öncesi Müzik Eğitimi ve Programı, Müzik Öğretimi (Editör Ali Öztürk). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Eskişehir.
Year 2016, Volume: 8 Issue: 16, 38 - 45, 23.09.2016
https://doi.org/10.20875/sb.93592

Abstract

References

  • Artan, İsmihan - Bal, Servet, (1993). Okul Öncesi Dönemde Müziğin Gelişimi ve Etkinlik Örnekleri. Ya- Pa Yayınları, İstanbul.
  • Ayas, Alipaşa. (1995). Fen Bilimlerinde Program Geliştirme ve Uygulama Teknikleri Üzerine Bir Çalışma: İki Çağdaş Çağdaş Yaklaşımın Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı.11, (149-155).
  • Erden, Evin - Şeker, Serkan - Topoğlu, Onur. (2012). Music Education in Preschool Period. IJECER, Cilt.1, Sayı.2, (1-12).
  • Gooding, Lori - Standley, Jayne M. (2009). Musical Development and Learning Characteristics of Students: A Compilation of Key Points From the Research Literature Organized by Age. National Association for Music Education, Vol.30, Number.1, (32-45).
  • Güler, N. (2006). Okul Öncesi Öğretmenlerin Müzik Etkinliklerini Gerçekleştirme Durumları ve Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hargreaves, David J. - Zimmermann, Marilyn P. (1992). Developmental Theories Of Music Learning. In R. Cowell (Ed.), Handbook of research on music teaching and learning (pp. 377–391). New York, NY: Schirmer Books.
  • Kandır, Adalet - Türkoğlu, Didem (2015). MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nın Müzikal Becerilerin Gelişimi Yönünden Değerlendirilmesi. Hacettepe University Faculty of Healt Sciences Journal, Vol.1 Number.12, (339-350).
  • Kılıç, Ilgım (2012). Okul Öncesinde Müzik Eğitimi-Etkinliklerle Uygulama Örnekleri. Pegem Akademi. Ankara.
  • Mayesky, Mary (2002). Creatıve Activities for Young Children. 7th Edition. Delmar Adivision Of Thomson Learning Printer in The U.S.A.
  • MEB Okul Öncesi Eğitim Programı (2013). T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. Ankara.
  • Ömeroğlu, Esra - Ersoy, Özlem - Şahin, Fatma - Kandır, Adalet - Turla, Ayşe (2006). Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması. Kök Yayıncılık. Ankara.
  • Özmenteş, Gökmen. (2006). Bilişsel Müzikoloji ve Erken Dönem Müzik Eğitimi. Avrupa Birliği İle Bütünleşme Sürecinde İlköğretim Eğitimi.
  • Senemoğlu, Nuray (1998). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Spot Matbaacılık. Ankara.
  • Urfioğlu, Ayşe. (1998). Bebeklik ve Okul Öncesi Dönemde Müziğin Gelişimi ve Eğitimi. Ya-Pa Yayınları. İstanbul.
  • Uçan, Ali (1994). Müzik Eğitimi. Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Ankara.
  • Uçan, Ali (2001). Okul Öncesi Müzik Eğitimi ve Programı, Müzik Öğretimi (Editör Ali Öztürk). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Eskişehir.
There are 16 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Gökay Yıldız

Zeki Nacakcı

Publication Date September 23, 2016
Submission Date July 25, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 8 Issue: 16

Cite

APA Yıldız, G., & Nacakcı, Z. (2016). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müziksel Gelişim Özellikleri: Bir Literatür Derlemesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 38-45. https://doi.org/10.20875/sb.93592