Reklam teknik ve yöntemlerinin siyasal alana taşınmasıyla ortaya çıkan siyasal reklamcılık faaliyeti kampanyaların en önemli öğesi haline gelmiştir. Siyasal reklamın araçlarından biri olan gazete ilanları, siyasal parti veya adayların mesajlarını hedef seçmen kitlesine iletmede önemli bir yere sahiptir. Gazete ilanları, Türkiye’de ilk defa 1977 seçimlerinde Adalet Partisi tarafından siyasal reklamın etkili bir aracı olarak kullanılmıştır. AK Parti de iktidara geldikten sonra ortaya koyduğu icraatlerini seçmenlere anlatmak için gazete ilanlarından önemli ölçüde yararlanmıştır. Bu çalışmada, 7 Haziran seçimlerinde AK Parti’nin siyasal reklam olarak yayınladığı ilanlarda hizmet kodunun nasıl temsil edildiği söylem analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada, AK Parti’nin hizmet söylemine yoğun olarak gazete ilanlarında yer verdiği ve yaptığı hizmetleri referans noktası olarak göstererek seçmenlerden oy istediği sonucuna varılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 28, 2016 |
Submission Date | May 16, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 8 Issue: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.