Turizm, gelişmiş ve gelişmekte olan ekonomilerde hem sürdürülebilir kalkınma ve istihdamın, hem de toplumsal refahın ve barışın sağlanmasında önemli sektörlerden biridir. Bu bağlamda; turizm sektörünün ülke ekonomilerine ve vatandaşlarına sağladığı faydaların boyutunun büyüklüğü, bu sektörün sağladığı faydalardan pay almak isteyen ülkeleri, yeni politikalar üretmeye ve bu politikaları etkin bir şekilde kullanmaya zorlamaktadır. Siyasi partiler, seçimlerden önce seçmenlerine iktidara gelmeleri durumunda yapacakları işleri, faaliyetleri ve izleyecekleri politikaları anlatan bir seçim bildirgesi sunmaktadırlar. Nitekim siyasi partiler, toplum içindeki dağınık siyasal görüşlere yön vererek, ülke sorunlarına dikkat çekerek ve bu sorunların çözümüne yönelik program ve politikaları ile halktan kendilerini iktidar yapmalarını, bir başka ifade ile oy vermelerini talep etmektedirler. Bu durum, siyasetin toplum üzerindeki etkilerinin incelenmeye değer olduğunun da bir göstergesi olarak karşımıza çıkmaktadır. Turizmin, Türkiye için çok önemli bir sektör olmasından hareketle, siyasi partilerin seçim beyannamelerinde turizm ile ilgili politika ve/veya hedeflere yer vermeleri önemli görülmekte ve beklenmektedir. Bu araştırmada; 2015 genel seçimlerine katılan ve en çok oyu alan on siyasi partinin seçim beyannameleri incelenerek, söz konusu siyasi partilerin seçim beyannamelerinde yer alan hedef ve politikalarının, Onuncu Kalkınma Planı ile uyumlu olup olmadıkları irdelenmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 28, 2016 |
Submission Date | March 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 8 Issue: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.