Kriz, bir örgütün, bölgenin ya da
ülkenin içsel veya dışsal çevresinden dolayı ortaya çıkan, faaliyetleri sekteye
uğratan, örgütleri ve çalışanlarını fiziksel ve zihinsel olarak tehdit eden,
normal yönetsel yöntemleri kullanarak aşılması zor görülen ve planlı olmayan
bir oluşumdur. Turizm sektöründe yaşanan bir krizin iyi yönetilmemesi
sonucunda, turizm pazarında kötü bir imajın oluşması
destinasyona yönelik talepte azalma, turizm gelirlerinin düşmesi, turizm
işletmelerinin maddi kayıplar yaşaması, turizm sektörüyle bağlantılı olan
diğer sektörlerin olumsuz etkilenmesi ve
ülkedeki işsizlik oranın artması gibi olumsuz sonuçlarla karşı karşıya
kalınabilir. Bu sebeple kriz yönetimi konusu turizm sektörü açısından ayrı bir
öneme sahiptir. Bu bağlamda bu çalışmada, Türkiye’de meydana gelen krizden
etkilenen konaklama işletmelerinin kriz yönetim uygulamaları ve kısa ve uzun
vadeli olumlu ve olumsuz beklentiler araştırılmıştır. Yapılan görüşmeler ve
anket uygulaması sonucunda, konaklama işletmelerinin krizle başedebilmek
amacıyla en çok pazarlama konusunda çalışmalar yaptıkları ve kriz nedeniyle geleneksel
pazarlarda yaşanan daralmayı aşmak için, yeni pazar arayışlarına giriştikleri
bulgulanmıştır. Konaklama işletmelerinin krizi daha etkin bir şekilde
yönetebilmeleri için, pazarlama uygulamalarının yanısıra insan kaynakları
yönetimi, bakım-onarım ve yönetim uygulamalarına da önem vermeleri önerilmektedir.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 30, 2017 |
Submission Date | May 3, 2017 |
Acceptance Date | September 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 20 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.