Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2017, Volume: 9 Issue: 21, 89 - 100, 20.10.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.307062

Abstract

Entrepreneurship;
Labor, capital and natural resources, bringing goods or services to the
fruitful activities of the general name given to the activities. The entrepreneur
is the person who carries out these activities. With this study, it is aimed to
reveal the entrepreneurship tendencies of the students in vocational schools.
Thus, the interests and competences of the students for entrepreneurship will
be opened. This study was carried out on Selçuk University Taşkent Vocational
School students. Survey technique was used as data collection tool. The
obtained data were analyzed by SPSS packet program. As a result of the study,
demographic characteristics of students and entrepreneurship tendencies are
related and entrepreneurship levels of students are revealed.

References

  • Balaban, Özlem-Özdemir, Yasemin (2008), Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneği, Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 133–147.
  • Bilge, Hürriyet-Bal, Vedat (2012), Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(16), 131-148.
  • Çarıkçı, İ. Hüseyin-Koyuncu, Osman (2010), Bireyci-Toplumcu Kültür Ve Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (3), 1-18.
  • Çatır, Ozan-Şimşek, Ali-Ölekli, Nilay (2015), Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. Electronic Journal Of Vocational Colleges- Aralık 2015 4. Umyos Özel Sayısı
  • Duran, Cengiz-Büber, Harun-Gümüştekin, G. Eren. (2013), Girişimcilik Hislerine Eğitimin Katkısı: Kütahya Meslek Yüksek Okulu Makine Programı Örneği. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 8(2).
  • Güreşçi, Ertuğrul (2014), Girişimcilik Eğilimi Üzerine Bir Araştırma: İspir Hamza Polat MYO Örneği. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 9(1), 23-38.
  • Keleş, H. Necla-Özkan, T. Kıral-Doğaner, Mustafa-Altunoğlu, A. Ender. (2015), Önlisans Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştirma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (9).
  • Kılıç, Recep-Keklik, Belma-Çalış, Nevzat (2012), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma: Bandırma İİBF İşletme Bölümü Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 423-435, Isparta.
  • Köksal, Yüksel-Penez, Selin (2015), Yüksek Girişimcilik Eğilimli Üniversiteli Gençlerin Demografik Özellikleri Ve Sektör Tercihleri Üzerine Bir İnceleme, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 155-167
  • Kuratko, Donald F. (2007), “Entrepreneurial Leadership İn The 21. Century: Guest Editor’s Perspective”, Journal Of Leadership And Organisational Studies, 1–11.
  • Taysı, Kemal-Canbaz, Serdsar (2014), Önlisans Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerini Ve Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Ejovoc: Electronic Journal Of Vocational Colleges, 4(1).
  • Uluyol, Osman (2013), Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Gölbaşı Meslek Yüksekokulu Örneği, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15), 350-372.
  • Yılmaz, Ercan-Sünbül, A. Murat (2009), “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi.” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 196-203.

GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN BELİRLENMESİ: TAŞKENT MYO ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA - DETERMINATION OF ENTREPRENEURSHIP TRENDS: A STUDY ON TAŞKENT VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS

Year 2017, Volume: 9 Issue: 21, 89 - 100, 20.10.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.307062

Abstract

Girişimcilik;
emek, sermaye ve doğal kaynakları bir araya getirerek mal veya hizmet meydana
getirme faaliyetlerine verilen genel addır. Girişimci ise bu faaliyetleri
gerçekleştiren kişidir. Bu çalışma ile meslek yüksekokullarında öğrenim gören
öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır.
Böylece öğrencilerin girişimcilik konusuna olan ilgi ve yeterlilikleri açığa
çıkarılacaktır. Bu çalışma Selçuk Üniversitesi Taşkent MYO öğrencileri üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır.
Elde edilen veriler SPSS paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Çalışma
sonucunda öğrencilerin demografik özellikleri ile girişimcilik eğilimleri
ilişkilendirilmiş ve öğrencilerin girişimcilik düzeyleri ortaya koyulmuştur.

References

  • Balaban, Özlem-Özdemir, Yasemin (2008), Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneği, Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 133–147.
  • Bilge, Hürriyet-Bal, Vedat (2012), Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(16), 131-148.
  • Çarıkçı, İ. Hüseyin-Koyuncu, Osman (2010), Bireyci-Toplumcu Kültür Ve Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (3), 1-18.
  • Çatır, Ozan-Şimşek, Ali-Ölekli, Nilay (2015), Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. Electronic Journal Of Vocational Colleges- Aralık 2015 4. Umyos Özel Sayısı
  • Duran, Cengiz-Büber, Harun-Gümüştekin, G. Eren. (2013), Girişimcilik Hislerine Eğitimin Katkısı: Kütahya Meslek Yüksek Okulu Makine Programı Örneği. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 8(2).
  • Güreşçi, Ertuğrul (2014), Girişimcilik Eğilimi Üzerine Bir Araştırma: İspir Hamza Polat MYO Örneği. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 9(1), 23-38.
  • Keleş, H. Necla-Özkan, T. Kıral-Doğaner, Mustafa-Altunoğlu, A. Ender. (2015), Önlisans Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştirma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (9).
  • Kılıç, Recep-Keklik, Belma-Çalış, Nevzat (2012), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma: Bandırma İİBF İşletme Bölümü Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 423-435, Isparta.
  • Köksal, Yüksel-Penez, Selin (2015), Yüksek Girişimcilik Eğilimli Üniversiteli Gençlerin Demografik Özellikleri Ve Sektör Tercihleri Üzerine Bir İnceleme, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 155-167
  • Kuratko, Donald F. (2007), “Entrepreneurial Leadership İn The 21. Century: Guest Editor’s Perspective”, Journal Of Leadership And Organisational Studies, 1–11.
  • Taysı, Kemal-Canbaz, Serdsar (2014), Önlisans Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerini Ve Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Ejovoc: Electronic Journal Of Vocational Colleges, 4(1).
  • Uluyol, Osman (2013), Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Gölbaşı Meslek Yüksekokulu Örneği, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15), 350-372.
  • Yılmaz, Ercan-Sünbül, A. Murat (2009), “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi.” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 196-203.
There are 13 citations in total.

Details

Journal Section Ozel Sayi
Authors

Ayşe Yavuz

Halil İbrahim Yavuz This is me

Publication Date October 20, 2017
Submission Date April 19, 2017
Acceptance Date July 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 9 Issue: 21

Cite

APA Yavuz, A., & Yavuz, H. İ. (2017). GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNİN BELİRLENMESİ: TAŞKENT MYO ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA - DETERMINATION OF ENTREPRENEURSHIP TRENDS: A STUDY ON TAŞKENT VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 89-100. https://doi.org/10.20875/makusobed.307062