Dünya genelinde 42 bin, ülkemizde ise 500 civarında
farklı meslek bulunmaktadır. Farklı meslek alanlarında kaliteli ve ülkenin
gereksinimleri yönünde ana ve ara eleman yetiştirmek konusunda meslek
yüksekokullarına büyük görev düşmektedir. Değişen ve gelişen iş dünyasında yeni
ihtiyaçlara hızlı ve etkin bir şekilde cevap verebilecek programlar dâhilinde;
mesleğinde uzman, gelişmelere hâkim, uygulama ile iç içe eğitimler almış olan
gençlerimiz ülkemizin kalkınmasında da önemli rol oynayacaklardır. Bu noktada meslek
yüksekokulu öğrencilerinin bilinçli bir şekilde bölüm seçmeleri ve eğitim
dönemi boyunca da meslekleri konusunda kendilerini geliştirmeleri
gerekmektedir.
Bu çalışma Meslek Yüksekokulu (MYO)’nda okuyan
öğrencilerin kendi bölümleri ve programlarını seçerken ne kadar bilinçli
oldukları ve kişiliklerine uygun meslek tercihleri yapıp yapmadıklarını mesleki
tercih kuramı çerçevesinde belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu sayede geleceğimizi
şekillendirecek olan gençlerin daha doğru tercihler yapabilmeleri için neler yapılması gerektiğine dair çözüm önerileri geliştirilebilecektir.
Ayrıca gün geçtikçe yaygınlaşan Uzaktan Eğitim (UZEM) ile eğitim gören
öğrenciler ile geleneksel örgün eğitim alan öğrenciler arasında kişilik ve
kariyer tercihleri açısından bir fark olup olmadığını araştırmak da çalışmanın
diğer amacıdır. Çalışmanın örneklemini Alaçam MYO’da okuyan hem örgün hem UZEM
öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem olarak Alaçam MYO seçilmesindeki en
önemli etken MYO’ya ait Posta hizmetleri, Lojistik, Deniz ve Liman
İşletmeciliği ve Çağrı Merkezi Hizmetlerinin programlarının doğrudan bazı
mesleklere ara eleman yetiştiriyor olmasıdır. Çalışma bulgularına bağlı olarak
meslek edindirmede MYO’ların yeri ve MYO’ların başarısını artırmak için neler
yapılabileceği tartışılacaktır.
Journal Section | Ozel Sayi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 20, 2017 |
Submission Date | May 28, 2017 |
Acceptance Date | September 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 21 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.