Bu
araştırma; Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek
Okulu öğrencileri ile 5li Likert ölçeği ile hazırlanmış anket üzerine
çalışılmıştır. Bireysel
kariyer planlama yapmanın öğrenci başarısı üzerindeki etkisi incelenmiş ve öğrencilerin
genel not ortalamasına bağlı olarak genel not ortalaması (1) 2.00’ye kadar
olanlar (2) 2.00-3.00 arası olanlar ve (3) 3.00-4.00 arası olanlar olmak üzere
3 boyutta tasarlanmıştır. Araştırma, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu öğrencilerine uygulanmıştır. Kariyer
Planlama ölçeğinde boyutlar incelendiğinde Fırsatları tanımlayan ve plan
oluşturma düzeyi yüksek olan öğrencilerin ders başarısı daha yüksek olduğu
söylenebilmektedir. İki bölümden oluşan bu araştırmanın birinci bölümünde
Kariyer kavramı ve bireysel kariyer planlama ilgili literatür bilgisi
bulunurken; ikinci bölümde ise; anketten elde edilen veriler ve sonuçların
analizi yer almaktadır.
Sosyal
değişimler başta olmak üzere teknolojik, ekonomik alandaki hızlı gelişmelerle
beraber değişim bireyler içinde kaçınılmaz bir durum haline gelmiştir. Her
geçen gün gelecek kaygılarının artış göstermesi bireylerin bu kaygılarını
azaltma çabalarını artırmıştır. Gelecek kaygısı bireyleri bireysel kariyer
planlaması yapmaya yöneltmiştir. Kendini tanıyan, kişiliğine göre bir kariyer planlaması
yapan kişilerin daha çok başarılı
bireyler tarafından gerçekleştirilmektedir. Bireysel Kariyer Planlaması yaparak
bu yönde kendilerini geliştiren bireyler; yaptıkları işlerde daha başarılı
oldukları, kendilerini daha uygun
meslekte iş bulmakta ve iş tatmin düzeyleri de artmaktadır. Ayrıca Bireysel kariyer planlama kişilerin kendi kişisel özelliklerini öğrenme,
fırsatları tanıma, hedef belirleme ve kişisel başarı düzeyini arttırmayı
sağlamaktadır.
Journal Section | Ozel Sayi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 20, 2017 |
Submission Date | May 28, 2017 |
Acceptance Date | September 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 21 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.