Üniversiteler
genel olarak bilimsel bilgi üreten ve yayan kuruluşlar olmalarının yanı sıra
bölgesel kalkınmanın da temel dinamiklerinden biri olarak kabul edilmişlerdir.
Tarihsel süreci içerisinde değişik misyonlar yüklenmiş olan meslek yüksekokulları,
ilçelerin pek çok alanda gelişimine de katkı sağlamaktadır. Bu çalışma, Hilvan
Meslek Yüksekokulu’nun, üniversite adaylarının eğitim hayatına, sosyal ve
kişisel gelişimlerine katkılarını ölçmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma,Hilvan
Belediyesi bünyesindeki Bilgi Evi’ne kayıtlı üniversite adaylarını
kapsamaktadır.Örneklem büyüklüğü belirlenirken, 150 olarak bilinen evren
büyüklüğü için, %5 hata oranı ile evreni temsil edebilecek 91 deneğe
ulaşılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı araştırmacılar
tarafından geliştirilen 15 soruluk anket formudur. Anket analizinde SPSS 18
paket program ile veriler analiz edilmiştir. Çalışmada her bir ifade için güvenilirlik
testi yapılmış ve Ki-kare testi kullanılmıştır. Analizlerde akademisyenlere
karşı önyargı ile ders ortamına karşı önyargı, kişinin sosyalleşmesi ile
özgüveni veüniversiteli olma isteği ile özgüvenleri arasında ilişki olduğu
tespit edilmiştir.
Journal Section | Ozel Sayi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 20, 2017 |
Submission Date | May 30, 2017 |
Acceptance Date | September 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 21 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.