Bu
çalışmada, “çalışanların temel İş sağlığı ve güvenliği” eğitim programının
öğretmen görüşlerine göre incelenmesi ve programa yönelik önerilerde
bulunulması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim
Bakanlığına bağlı devlet okullarında görev yapan 213 öğretmen oluşturmaktadır.
Öğretmenlerin seçiminde, amaçlı örneklem tekniklerinden kolay ulaşılabilir
durum örnekleme tekniği kullanılmıştır. Çalışmaya İSG eğitimini tamamlamış ve
araştırmacının ders verdiği öğretmenlerin tamamı dahil edilmiştir. Çalışmada
veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket yoluyla toplanmıştır. Anket
formu, CIPP program değerlendirme modelinin “bağlam, girdi, süreç ve çıktı” boyutlarını
temel alan 30 maddeden oluşmaktadır.
Araştırmadan elde edilen bulgulara
göre öğretmenler çalışanların temel İş sağlığı ve güvenliği eğitim programına
yönelik genel olarak olumlu düzeyde görüş belirtmişlerdir. Olumsuz görüşlerin
ise eğitim süresinin kısalığı, materyal
ve uygulama eksikliği ifadelerinde yoğunlaştığı bulgularına ulaşılmıştır.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | February 19, 2017 |
Acceptance Date | November 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 22 |