Kurumların en değerli varlıkları itibarlarıdır. İtibar bir kurumun
iç ve dış paydaşlarının kurum hakkındaki tutum ve davranışlarının oluşturduğu
algı bütünüdür. İtibar yönetilerek
geliştirilebilen bir süreç ve sürecin sonunda elde edilen bir sonuçtur. Son
yıllarda Türkiye’de özel okulların dikkat çekici şekilde artması ve eğitim
kalitesini arttırma çabası, sektörde rekabeti ortamı artırmıştır. Tüm bu
faktörlerin avantaja çevrilebilmesi için özel okulların paydaş algısının
ölçülmesi ve kurumsal itibarın yönetilmesi daha çok önem kazanmıştır.
Bu
amaç çerçevesinde; Antalya ilinde faaliyet gösteren Özel Envar Okullarının
paydaşları olan çalışan, öğrenci ve öğrenci velilerinin algılarını ölçmek üzere
bir anket uygulanmıştır. Literatürde kurumsal itibar algısını ölçmeye yönelik
var olan ve 6 boyuttan oluşan Fombrun’un“İtibar Katsayısı” modelinden
esinlenerek, 6 boyut ve 42 maddeden oluşan bir ölçek geliştirilmiştir. Bu ölçme
aracında boyutlar; Liderlik ve Okulun Yönetimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk,
Hizmet Kalitesi, Okula Bağlılık, Çalışma ortamı ve Finansal Performans
şeklindedir.
Kurumsal İtibar Kurumsal İtibar Yönetimi Özel Okullarda Kurumsal İtibar Algısı Özel Okullarda Kurumsal İtibar Yönetimi
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | November 7, 2017 |
Acceptance Date | December 6, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 22 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.