Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DEKİ DEVLET KONSERVATUVARLARINDA VERİLEN YARI ZAMANLI ÇALGI EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME - EVALUATION OF MUSICAL INSTRUMENT EDUCATION OF PRE-COLLEGE DIVISIONS IN THE CONSERVATORIES IN TURKEY

Year 2017, Volume: 9 Issue: 22, 341 - 357, 31.12.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.353857

Abstract

Bu
araştırma, ülkemizdeki devlet konservatuvarlarında uygulanan “yarı zamanlı”
çalgı eğitimi programları hakkında genel bir değerlendirme sunmayı
amaçlamaktadır. Araştırma kapsamındaki eğitim kurumlarında yarı zamanlı
programların yasal mevzuat içerisinde nasıl şekillendirildiği, uygulama
esaslarının eğitim programları ile ne ölçüde örtüştüğü, öğretim elemanlarının
“yarı zamanlı” kavramını algılama biçimleri araştırmanın genel içeriğini
oluşturmaktadır.



Araştırmada
kullanılan yöntem betimsel-nitel araştırma süreci ile oluşturulmuş olup bu
esasla hazırlanan “görüşme formu” nitel analiz yöntemleri ile değerlendirilerek
bulgular yorumlanmıştır. Araştırma, Türkiye’de yarı zamanlı çalgı eğitimi veren
Devlet Konservatuvarları, bu kurumlarda görev yapan öğretim elemanlarından
gönüllü katılımcıların görüşleri ve Devlet Konservatuvarlarının resmi internet
sayfalarında yer alan yarı zamanlı eğitime ilişkin bilgilerle sınırlı
tutulmuştur. 



Araştırma
sonucunda elde edilen verilerin, ülkemizdeki konservatuvarlarda uygulanan “yarı
zamanlı” müzik eğitimine yönelik bulgular ve değerlendirme ile
gerçekleştirilmekte olan eğitim süreci kadar, bu alanda yapılması düşünülen
çalışmalara destek ve yeni öneriler getirebileceği düşünülmektedir.

References

  • Canbay, A. (2007) İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı “Müzikte Örgü, Doku, Biçim, Tür” Ünitesi ve Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Göğüş, G. (2009) Müzik Yeteneğinin Geliştirilmesinde Küçük Yaşlarda Eğitime Başlamanın Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XXII (1), 89-102
  • Öz, N. B. (2001). İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitiminin Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XIV, Sayı: 1,
  • Sağlam, A. & Basut, F. (2014) Türk Müzik Eğitiminin Sınıflama Sorunsalına Yönelik Bir Değerlendirme. MÜZED Bölge Konferansı Bildirisi
  • Şendurur Y. , Barış D.A. (2002) Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 22, Sayı 1, 165-174
  • Türkoğlu A. , Uça S. (2011) Türkiye’de Halk Eğitimi: Tarihsel Gelişimi, Sorunları ve Çözüm Önerileri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 48-62
  • Uçan, Ali (1997). Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yıldırım, A. , Şimşek, H. (2005) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları
Year 2017, Volume: 9 Issue: 22, 341 - 357, 31.12.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.353857

Abstract

References

  • Canbay, A. (2007) İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı “Müzikte Örgü, Doku, Biçim, Tür” Ünitesi ve Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Göğüş, G. (2009) Müzik Yeteneğinin Geliştirilmesinde Küçük Yaşlarda Eğitime Başlamanın Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XXII (1), 89-102
  • Öz, N. B. (2001). İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitiminin Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XIV, Sayı: 1,
  • Sağlam, A. & Basut, F. (2014) Türk Müzik Eğitiminin Sınıflama Sorunsalına Yönelik Bir Değerlendirme. MÜZED Bölge Konferansı Bildirisi
  • Şendurur Y. , Barış D.A. (2002) Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 22, Sayı 1, 165-174
  • Türkoğlu A. , Uça S. (2011) Türkiye’de Halk Eğitimi: Tarihsel Gelişimi, Sorunları ve Çözüm Önerileri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 48-62
  • Uçan, Ali (1997). Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yıldırım, A. , Şimşek, H. (2005) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları
There are 8 citations in total.

Details

Journal Section Research Articles
Authors

Barış Karabulut

Alaattin Canbay

Publication Date December 31, 2017
Submission Date November 15, 2017
Acceptance Date December 20, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 9 Issue: 22

Cite

APA Karabulut, B., & Canbay, A. (2017). TÜRKİYE’DEKİ DEVLET KONSERVATUVARLARINDA VERİLEN YARI ZAMANLI ÇALGI EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME - EVALUATION OF MUSICAL INSTRUMENT EDUCATION OF PRE-COLLEGE DIVISIONS IN THE CONSERVATORIES IN TURKEY. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 341-357. https://doi.org/10.20875/makusobed.353857