Sürdürülebilir elektronik ticaretin ekonomik, sosyal
ve çevresel boyutları üzerine bir araştırma başlığıyla ortaya konulan çalışmada
elektronik ticaretin sürdürülebilirliği üzerinde bir alan araştırması
gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda, sürdürülebilirlik kavramını ve bu kavramın
boyutları ve sürdürülebilir gelişme incelenmiştir. Çevresel, ekonomik ve sosyal
boyutlara sahip olan sürdürülebilirlik, bugünkü nesillerin ihtiyaçlarını
karşılarken gelecekte nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılama yeteneğini de
ellerinden almamaktır. Çalışmanın elektronik ticaret ile ilgili bölümünde ise elektronik
ticaret kavram olarak değerlendirildikten sonra çalışmanın esasını oluşturan elektronik
ticaretin sürdürülebilirliği ele alınarak çevresel, ekonomik ve sosyal
boyutlarda sürdürülebilirlik incelenmiştir. Araştırmanın uygulama bölümünde ise
İnternet kullanıcıları açısından algılanan elektronik ticaretin
sürdürülebilirliği ampirik bir çalışmayla değerlendirilmiştir. Çalışmada elde
edilen bulgular ışığında elektronik ticaret ile uğraşan işletmelerin uzun
vadeli çalışmalarını sürdürebilmeleri için çevresel ve sosyal faktörlere önem
vermeleri gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, sustainable electronic commerce is
examined. Sustainability, which covers the environmental, economic and social
dimensions is the term regarding the rights of future generations that should
not be taken away from them when suplying the needs of the present generations. E-commerce is a major form of trade
which develops rapidly. In the related sections about e-commerce at the end of
the literature sections, the sustainability of electronic commerce and
environmental, economic and social dimensions were investigated by considering
sustainability. In the empirical
part of the research, perceptions of the Internet users about the
sustainability of the e-commerce are evaluated through an questionnaire. In the
light of the findings obtained in this study, it is seen that the
sustainability of electronic commerce with the effects of environmental and
social factors will be ensured. It is concluded that business engaged in
electronic commerce need to notice the environmental and social factors in
order to sustain their long-term works.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Conference Proceedings |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Submission Date | August 7, 2018 |
Acceptance Date | August 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 10 Issue: 25 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.