BibTex RIS Cite

Erken Çocukluk Döneminde Görülen Problem Davranışlar: Öğretmenlerin Değerlendirmesi -Problem Behaviours Seen In Early Childhood: The Teachers’ Consideration

Year 2016, Volume: 8 Issue: 17, 216 - 229, 30.12.2016

Abstract

Okul öncesi eğitim çağlarında çocuk okul yaşamına, kurallara, değişen çevre koşullarına ve ilişkilere uyum sağlamak durumundadır. Bundan dolayı çocuklar okul yaşantısında çeşitli problem davranışlar yansıtabilirler. Bu çalışmanın amacı erken dönemde çocuklarda görülen problem davranışları, görülme sıklığını, altında yatan faktörleri ve başa çıkma yollarını okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerine dayanarak belirlemektir.  Araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. 20 bayan okul öncesi öğretmeni ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Veriler, betimsel olarak analiz edilmiştir. Sonuçlara göre, okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarında en sık karşılaştığı problem davranışlar sırasıyla yalan söyleme; yeme alışkanlığı bozuklukları, ayrılık kaygısı, kıskançlık, konuşma bozuklukları ve tırnak yemedir. Problem davranışların nedenleri olarak ailesel, gelişimsel sıkıntıların yanı sıra kişilik ve ilişki kurma sorunları; yeni ve alışılmadık durumla baş edememe ve kitle iletişim araçlarının etkisi tespit edilmiştir. Okul öncesi öğretmenleri problem davranışlarla baş etmede ailelerle işbirliğine ve profesyonel yardıma ihtiyaç duymaktadır. Sonuçlar okul öncesi eğitiminde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin önemini ortaya koymaktadır. 

Year 2016, Volume: 8 Issue: 17, 216 - 229, 30.12.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Deniz Ekinci Vural

Fatma Ebru İkiz

Bahar Mete Otlu

Publication Date December 30, 2016
Submission Date April 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 8 Issue: 17

Cite

APA Ekinci Vural, D., İkiz, F. E., & Mete Otlu, B. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Görülen Problem Davranışlar: Öğretmenlerin Değerlendirmesi -Problem Behaviours Seen In Early Childhood: The Teachers’ Consideration. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 216-229.