Okul öncesi eğitim çağlarında çocuk okul yaşamına, kurallara, değişen çevre koşullarına ve ilişkilere uyum sağlamak durumundadır. Bundan dolayı çocuklar okul yaşantısında çeşitli problem davranışlar yansıtabilirler. Bu çalışmanın amacı erken dönemde çocuklarda görülen problem davranışları, görülme sıklığını, altında yatan faktörleri ve başa çıkma yollarını okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerine dayanarak belirlemektir. Araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. 20 bayan okul öncesi öğretmeni ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Veriler, betimsel olarak analiz edilmiştir. Sonuçlara göre, okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarında en sık karşılaştığı problem davranışlar sırasıyla yalan söyleme; yeme alışkanlığı bozuklukları, ayrılık kaygısı, kıskançlık, konuşma bozuklukları ve tırnak yemedir. Problem davranışların nedenleri olarak ailesel, gelişimsel sıkıntıların yanı sıra kişilik ve ilişki kurma sorunları; yeni ve alışılmadık durumla baş edememe ve kitle iletişim araçlarının etkisi tespit edilmiştir. Okul öncesi öğretmenleri problem davranışlarla baş etmede ailelerle işbirliğine ve profesyonel yardıma ihtiyaç duymaktadır. Sonuçlar okul öncesi eğitiminde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin önemini ortaya koymaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2016 |
Submission Date | April 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 8 Issue: 17 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.