Industry 4.0 is a new disruptive (r)evolution that not only affects the production systems of companies but also affects the society as a whole. This new revolution brings several new benefits to firms, such as; a more flexible production system, individual production, digital value chain, new business models, resource, and energy efficiency. Therefore, it is very important for firms to be aware of the Industry 4.0. In this study, the Industry 4.0 awareness of the firms located in İzmir and Manisa is investigated. Moreover, a chi-square analysis is conducted in order to determine the relationship between firm size and awareness of Industry 4.0’s terms and R&D budget of firms and awareness of Industry 4.0’s terms.
Endüstri 4.0, sadece şirketlerin üretim sistemlerini değil, aynı zamanda toplumu bir bütün olarak etkileyen yeni yıkıcı bir (d)evrimdir. Bu yeni devrim, firmalara; daha esnek bir üretim sistemi, bireysel üretim, dijital değer zinciri, yeni iş modelleri, kaynak ve enerji verimliliği gibi birçok yeni avantajlar getirmektedir. Dolayısıyla, firmaların Endüstri 4.0’ın farkında olmaları önemlidir. Bu çalışmada İzmir ve Manisa’da yer alan firmaların Endüstri 4.0 farkındalığı araştırılmıştır. Ayrıca, firma büyüklüğü ile Endüstri 4.0 terimlerinin bilinirliği ve şirketlerin araştırma ve geliştirme bütçelerinin olması ile Endüstri 4.0 terimlerinin bilinirliği arasında bir ilişki olup olmadığı bulmak için ki-kare analizi kullanılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Anthropology |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 29, 2020 |
Submission Date | September 12, 2018 |
Acceptance Date | January 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 31 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.