Bu çalışmanın amacı ortaöğretim fizik eğitiminde öğrenme güçlüğünün belirlenmesidir.
Araştırma, ortaöğretim fizik eğitiminde öğrenme güçlüklerini belirlemek için orta öğretimden
yeni mezun olan Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi
Öğretmenliği ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmenliği birinci sınıflarında
öğrenim gören 235 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Gül (2006) tarafından
hazırlanan “İlköğretim Fen Eğitimindeki Fizik Konularının Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar
ve Çözüm Yolları” isimli anket çalışmasından gerekli sorular alınmış olup tekrar geçerlikgüvenirlik testi yapılarak oluşturulan ölçek öğrencilere uygulanmıştır. Elde edilen verilerin
analizi SPSS 23.0 for Windows programı ile analiz edilmiş olup, çalışma sonunda
öğrencilerin fizik dersine önyargılı baktığı, fizik dersinin anlaşılması zor bir ders olduğu,
konuların karmaşık olması nedeniyle öğrencilerin ilgisini azalttığı, laboratuvarların yeteri
kadar kullanılmadığı, ders ile ilgili deneylerin çok az yapıldığı ve yapılan deneylerin de
öğretmenler tarafından yapıldığı sonucu ortaya çıkmıştır.
Ayrıca, fizik eğitiminde öğrenme güçlüğü bazı değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, mezun olunan
lise türü, okuduğunuz bölüm) incelenmiş olup, fizik eğitiminde öğrenme güçlüğü ile cinsiyet,
yaş, mezun olunan lise türü arasında anlamlı fark bulunamamış iken (p<0.05), okunulan
bölüm ile anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır (p>0.05).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 29, 2019 |
Acceptance Date | February 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |