Bu araştırmada 2019 yılında yenilenen Hayat Bilgisi öğretim programı (1, 2. Ve 3. sınıf) kazanımlarının öğretim programı içeriğinde belirtilen “Kök değerler” (adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Hayat Bilgisi öğretim programı kazanımlarında “Kök değerler”in nasıl ve ne düzeyde yer aldığı ve öğretim programı üniteleri içerisinde nasıl bir dağılım gösterdiği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada doküman inceleme yöntemi analitik araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın dokümanı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı internet sitesindeki Hayat Bilgisi öğretim programıdır. Araştırmanın veri toplama aracı Hayat Bilgisi öğretim programı içerisinde belirtilen dokuz “Kök değer”dir. Yapılan bu araştırmada Hayat Bilgisi Öğretim Programı kazanımlarıyla en fazla ilişkili olan değerlerin “Sorumluluk ve Vatanseverlik” olduğu, en az ilişkili değerlerin ise “Adalet, dostluk ve dürüstlük” olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Hayat Bilgisi öğretim programı üniteleri içerisinde kök değerlerin dengeli bir şekilde dağılmadığı sonucuna da varılmıştır. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda Hayat Bilgisi öğretim programında adalet, dostluk ve saygı değerlerinin artırabileceği önerisi getirilebilir.
The "root values" (justice, friendship, honesty, self-control, patience, respect, love, responsibility, patriotism, benevolence) stated in the content of the curriculum of the Life Science Teaching Program (1st, 2nd and 3rd grade) achievements renewed in 2018 in this research in terms of examination. For this purpose, it has been tried to determine how and at what level “root values” take place in the Life Science Curriculum acquisitions and how they are distributed within the curriculum units. In the research, document analysis method analytical research design was used. The document of the research is the Life Science Education Program on the website of the Board of Education. The data collection tool of the research is 10 “root values” specified in the Life Science Teaching Program. It has been determined how the root values associated with the Life Science Curriculum achievements show distribution at the level of classes and themes. In this study, it was determined that the values most associated with the Life Science Curriculum achievements were “Responsibility and Patriotism” and the least associated values were “Justice, friendship and honesty”. It is also concluded that the root values are not distributed evenly within the Life Science Teaching Program units. In line with the results of the research, it can be suggested that the values of justice, friendship and respect can be increased in the Life Science Teaching Program.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |