Research Article
BibTex RIS Cite

Küçük Çocukların COVID 19 Sürecinde Teknolojik Araç Kullanımının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 15 - 32, 01.07.2021
https://doi.org/10.46762/mamulebd.880109

Abstract

Bu çalışmada, küçük çocukların COVID 19 sürecinde teknolojik araç kullanımının çeşitli değişkenler (teknolojik araç kullanım süresi, teknolojik araç kullanım içeriklerinin kontrol edilmesi, anne çalışma durumu, anne yaşı, anne eğitim düzeyi ve çocuk sayısı) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Bayburt ilinde okul öncesi eğitim alan ve normal gelişim özelliği gösteren 5 yaş grubundan 163 (n=91 kız, n=71 erkek) çocuk ve annelerinden oluşmaktadır. Araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilen Online Görüşme Formu kullanılmıştır. Veriler normal dağılım göstermediği için Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testleri ile analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulgularında; çocukların TV izleme ile toplam teknolojik araç kullanma sürelerinin anne çalışma değişkenine göre anlamlı biçimde farklılaştığı belirlenmiştir. Çocukların TV izleme süresi ile teknolojik araç içeriklerinin anneler tarafından kontrol edilmesinin anne yaşına göre farklılaştığı belirlenmiştir. Çocukların TV izleme, bilgisayar kullanma ve toplam teknolojik araç kullanma süreleri ile teknolojik araçların kullanma içeriklerinin kontrol edilmesinin anne eğitim düzeyine ve çocuk sayısına göre farklılaşabildiği belirlenmiştir. Sonuçlar, anne ile ilgili bazı değişkenlerin küçük çocukların teknolojik araç kullanmaları üzerinde etkili olabildiğini ortaya koymaktadır. Küçük çocukların teknolojik araç kullanımlarıyla ilgili boylamsal çalışmaların arttırılması önem taşımaktadır. Konu ile ilgili sonraki çalışmalarda, küçük çocukların teknolojik araç kullanımlarını etkileyen farklı değişkenler ele alınabilir. Ayrıca anne-babalara evde kaliteli zaman geçirme, teknolojik araçların eğitim amacıyla kullanılması gibi konularda eğitimler verilebilir.

References

  • American Psychological Association [APA] (2020). Stress in America 2020: Stress in the time of COVID-19 (Vol. 1). Washington, DC: American Psychological Association.
  • American Academy of Pediatrics. (2016). American Academy of Pediatrics Announces New Recommendations for Children’s Media Use. Erişim adresi https://www.aap.org/enus/about-the-aap/aap-press-room/Pages/American-Academy-of-Pediatrics-AnnouncesNew-Recommendations-for-Childrens-Media-Use.aspx
  • Apaydın, Ç. & Kaya, F. (2020). An analysıs of the preschool teachers' vıews on alpha generatıon. European Journal of Education Studies, 6(11), 123-141.
  • Auxier, B., Anderson, M., Perrin, A. & Turner, E. (2020). 4. Parents’ attitudes – and experiences – related to digital technology. Parenting Children in the age of screens. Pew Research Center Internet & Technology, July, 28, https://www.pewresearch.org/internet/2020/07/28/parents-attitudes-and-experiences-related-to-digital-technology/
  • Başaran, M., & Aksoy, A.B. (2020). Anne-babaların korona-virüs (COVID-19) salgını sürecinde aile yaşantılarına ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(71), 668-678.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. & Köklü, N. (2016). Sosyal bilimler için istatistik (18. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Canbek, G. & Sağıroğlu, G. (2007). Çocukların ve gençlerin bilgisayar ve internet güvenliği. Politeknik Dergisi, 10(1), 33-39.
  • Common Sense Media. (2017). The common sense census: Media use by kids age zero to eight. San Francisco, CA: Author.
  • Çebi, A. & Özdemir, T.B. (2019). The role of digital nativity and digital citizenship in predicting high school students’ online information searching strategies. Education and Science, 44(200), 47-57. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2019.8379
  • Goldschmidt, K. (2020). The COVID-19 Pandemic: Technology use to support the wellbeing of children. Journal of Pediatric Nursing, 53, 88-90.
  • Güngör, H., Gülay Ogelman, H., Erten Sarıkaya, H. ve Körükçü, Ö. (2020). Çocukların gözünden evdeki teknolojik araçlar. AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 175-201.
  • Jiao, W.Y., Wang, L.N., Liu, J., Fang, S.F., Jiao, F.Y., Pettoello-Mantovani, M. & Somekh, E. (2020). Behavioral and emotional disorders in children during the COVID-19 epidemic. The Journal of Pediatrics, 221, 264-266.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. A. Tanrıöğren (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (3. Baskı) içinde (s. 57-83). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Lauricella, A. R., Wartella, E. & Rideout, V. J. (2015). Young children's screen time: The complex role of parent and child factors. Journal of Applied Developmental Psychology, 36, 11-17.
  • Livingstone, S., Cagiltay, K. & Ólafsson, K. (2015). EU Kids Online II Dataset: A cross‐national study of children's use of the Internet and its associated opportunities and risks. British Journal of Educational Technology, 46(5), 988-992.
  • Lee, S., Ward, K.P., Chang, O.D. & Downing, K.M. (2021). Parenting activities and the transition to home-based education during the COVID-19 pandemic. Children and Youth Services Review, 122(105585), 1-10. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105585.
  • Nicola, M., Alsafi, Z., Sohrabi, C., Kerwan, A., Al-Jabir, A., Iosifidis, C., ... & Agha, R. (2020). The socio-economic implications of the coronavirus pandemic (COVID-19): A review. International Journal of Surgery (London, England), 78, 185–193. https:// doi.org/10.1016/j.ijsu.2020.04.018. Öner, D. (2020). Erken Çocukluk Döneminde Teknoloji Kullanımı ve Dijital Oyunlar: Okul Öncesi Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(14), 138-154.
  • Özcan, F. (2018). Okul öncesi eğitimi alan çocuklarda teknoloji kullanımının ve sosyal becerilerin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Kastamonu: Kastamonu Üniversitesi.
  • Özdemir, T. B. & Çebi, A. (2020). Lise Öğrencilerinin Web 2.0 Teknolojilerini Kullanım Durumlarının İncelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 21(1), 1-33.
  • Pedagoji Okulu- Pedagog Adem Güneş. (2020, 27 Mart). Pedagoji okulu 103 – Korona virüsü çocuklara nasıl anlatılmalı [Video dosyası]. https://www.youtube.com/watch?v=36jXAmZ_JpQ
  • Rideout, V. (2017). The Common Sense census: Media use by kids age zero to eight. San Francisco, CA: Common Sense Media, 263-283.
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S. & Ullman, J. B. (2007). Using multivariate statistics (5. Baskı). Boston, MA: Pearson.
  • Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı. (2020). Şehir Giriş/Çıkış Tedbirleri ve Yaş Sınırlaması. https://www.icisleri.gov.tr/sehir-giriscikis-tebirleri-ve-yas-sinirlamasi. Erişim. 8 Şubat 2021
  • Wilde, T. (2020). Online gaming surge: Steam breaks concurrent user record amid socail distancing mandates https://www.geekwire.com/2020/online-gaming-surge-steam-breaks-concurrent-user-record-amidsocial-distancing-mandates/2020. Erişim. 17 Şubat 2021.
  • World Health Organization. (2020). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19 - 11 March 2020. https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020
  • Yasacı, Z. & Mustafaoglu, R. (2020). Dijital Teknoloji Maruziyeti Çocukların Uyku Süresini Etkiler mi? Ankara Medical Journal, 20(1), 11-22.
  • Zehir, H., Zehir, K., Yalçın, F. A. & Yalçın, M. (2019). Okul Öncesi Dönemde Çocukların Teknolojik Araç Kullanımı ve Ailelerin Bu Araçların Kullanımını Sınırlandırmada Kullandığı Stratejiler. Current Research in Education, 5(2), 88-103.

Examining of Technological Tool Usage of Young Children in the COVID 19 Process in Terms of Several Variables

Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 15 - 32, 01.07.2021
https://doi.org/10.46762/mamulebd.880109

Abstract

This study aims to examine the use of technological tool by young children during the COVID-19 process in terms of several variables (time of using a technological tool, supervision of contents when using the technological tool, mother’s working status, mother’s age, mother’s education level and the number of siblings). The study group consists of 163 children (91 girls, 71 boys) selected among the 5-year-old children attending pre-school education in Bayburt and indicating normal development characteristics along with their mothers. In the study, an Online Survey Form developed by the researchers was used. Since the data fails to show a normal distribution, analyzes were performed by means of the Mann Whitney U test and the Kruskal Wallis H test. Considering the findings of the study, it has been determined that the total time of watching TV and using a technological tool significantly differs according to the mother’s working status variable. It has been determined that the time of watching TV and the supervision of contents of the technological tool by mothers differs according to the age of the mother. It has been further determined that the total time of watching TV, using computers and technological tool, and the supervision of contents of technological tool can differ according to the education level of the mother and the number of siblings. The results reveal that some variables related to the mother are effective on young children’s use of technological tool. 

References

  • American Psychological Association [APA] (2020). Stress in America 2020: Stress in the time of COVID-19 (Vol. 1). Washington, DC: American Psychological Association.
  • American Academy of Pediatrics. (2016). American Academy of Pediatrics Announces New Recommendations for Children’s Media Use. Erişim adresi https://www.aap.org/enus/about-the-aap/aap-press-room/Pages/American-Academy-of-Pediatrics-AnnouncesNew-Recommendations-for-Childrens-Media-Use.aspx
  • Apaydın, Ç. & Kaya, F. (2020). An analysıs of the preschool teachers' vıews on alpha generatıon. European Journal of Education Studies, 6(11), 123-141.
  • Auxier, B., Anderson, M., Perrin, A. & Turner, E. (2020). 4. Parents’ attitudes – and experiences – related to digital technology. Parenting Children in the age of screens. Pew Research Center Internet & Technology, July, 28, https://www.pewresearch.org/internet/2020/07/28/parents-attitudes-and-experiences-related-to-digital-technology/
  • Başaran, M., & Aksoy, A.B. (2020). Anne-babaların korona-virüs (COVID-19) salgını sürecinde aile yaşantılarına ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(71), 668-678.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. & Köklü, N. (2016). Sosyal bilimler için istatistik (18. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Canbek, G. & Sağıroğlu, G. (2007). Çocukların ve gençlerin bilgisayar ve internet güvenliği. Politeknik Dergisi, 10(1), 33-39.
  • Common Sense Media. (2017). The common sense census: Media use by kids age zero to eight. San Francisco, CA: Author.
  • Çebi, A. & Özdemir, T.B. (2019). The role of digital nativity and digital citizenship in predicting high school students’ online information searching strategies. Education and Science, 44(200), 47-57. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2019.8379
  • Goldschmidt, K. (2020). The COVID-19 Pandemic: Technology use to support the wellbeing of children. Journal of Pediatric Nursing, 53, 88-90.
  • Güngör, H., Gülay Ogelman, H., Erten Sarıkaya, H. ve Körükçü, Ö. (2020). Çocukların gözünden evdeki teknolojik araçlar. AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 175-201.
  • Jiao, W.Y., Wang, L.N., Liu, J., Fang, S.F., Jiao, F.Y., Pettoello-Mantovani, M. & Somekh, E. (2020). Behavioral and emotional disorders in children during the COVID-19 epidemic. The Journal of Pediatrics, 221, 264-266.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. A. Tanrıöğren (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (3. Baskı) içinde (s. 57-83). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Lauricella, A. R., Wartella, E. & Rideout, V. J. (2015). Young children's screen time: The complex role of parent and child factors. Journal of Applied Developmental Psychology, 36, 11-17.
  • Livingstone, S., Cagiltay, K. & Ólafsson, K. (2015). EU Kids Online II Dataset: A cross‐national study of children's use of the Internet and its associated opportunities and risks. British Journal of Educational Technology, 46(5), 988-992.
  • Lee, S., Ward, K.P., Chang, O.D. & Downing, K.M. (2021). Parenting activities and the transition to home-based education during the COVID-19 pandemic. Children and Youth Services Review, 122(105585), 1-10. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105585.
  • Nicola, M., Alsafi, Z., Sohrabi, C., Kerwan, A., Al-Jabir, A., Iosifidis, C., ... & Agha, R. (2020). The socio-economic implications of the coronavirus pandemic (COVID-19): A review. International Journal of Surgery (London, England), 78, 185–193. https:// doi.org/10.1016/j.ijsu.2020.04.018. Öner, D. (2020). Erken Çocukluk Döneminde Teknoloji Kullanımı ve Dijital Oyunlar: Okul Öncesi Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(14), 138-154.
  • Özcan, F. (2018). Okul öncesi eğitimi alan çocuklarda teknoloji kullanımının ve sosyal becerilerin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Kastamonu: Kastamonu Üniversitesi.
  • Özdemir, T. B. & Çebi, A. (2020). Lise Öğrencilerinin Web 2.0 Teknolojilerini Kullanım Durumlarının İncelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 21(1), 1-33.
  • Pedagoji Okulu- Pedagog Adem Güneş. (2020, 27 Mart). Pedagoji okulu 103 – Korona virüsü çocuklara nasıl anlatılmalı [Video dosyası]. https://www.youtube.com/watch?v=36jXAmZ_JpQ
  • Rideout, V. (2017). The Common Sense census: Media use by kids age zero to eight. San Francisco, CA: Common Sense Media, 263-283.
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S. & Ullman, J. B. (2007). Using multivariate statistics (5. Baskı). Boston, MA: Pearson.
  • Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı. (2020). Şehir Giriş/Çıkış Tedbirleri ve Yaş Sınırlaması. https://www.icisleri.gov.tr/sehir-giriscikis-tebirleri-ve-yas-sinirlamasi. Erişim. 8 Şubat 2021
  • Wilde, T. (2020). Online gaming surge: Steam breaks concurrent user record amid socail distancing mandates https://www.geekwire.com/2020/online-gaming-surge-steam-breaks-concurrent-user-record-amidsocial-distancing-mandates/2020. Erişim. 17 Şubat 2021.
  • World Health Organization. (2020). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19 - 11 March 2020. https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020
  • Yasacı, Z. & Mustafaoglu, R. (2020). Dijital Teknoloji Maruziyeti Çocukların Uyku Süresini Etkiler mi? Ankara Medical Journal, 20(1), 11-22.
  • Zehir, H., Zehir, K., Yalçın, F. A. & Yalçın, M. (2019). Okul Öncesi Dönemde Çocukların Teknolojik Araç Kullanımı ve Ailelerin Bu Araçların Kullanımını Sınırlandırmada Kullandığı Stratejiler. Current Research in Education, 5(2), 88-103.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Ceren Arı Arat 0000-0002-5795-8901

Hülya Gülay Ogelman

Publication Date July 1, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Arı Arat, C., & Gülay Ogelman, H. (2021). Küçük Çocukların COVID 19 Sürecinde Teknolojik Araç Kullanımının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 15-32. https://doi.org/10.46762/mamulebd.880109

14232 14231   27193   15145    27194 2720928620