Bu çalışmada Ortaokul Öğrencilerine Yönelik P4C (Çocuklar İçin Felsefe) Farkındalığını belirleyebilmek amacıyla geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek istenmiştir. Çalışma kapsamında nicel araştırma yöntemlerinden Tarama (Survey) deseni tercih edilmiştir. Çalışmanın örneklemini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa Siverek İlçesinde merkez ortaokulda öğrenim gören 176 ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı 54 maddeden oluşan taslak bir farkındalık belirleme ölçeğidir. Ölçekte geçerlik sağlamak amacıyla kapsam ve yapı geçerliği incelenmiştir. Güvenirlik için ise Cronbach Alpha katsayısına bakılmıştır. Kapsam geçerliği bazında uzman görüşü dikkatle alınmıştır. Yapı geçerliği kapsamında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi hesaplanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi (AFA) sonucunda 18 madde ölçekten çıkarılarak iki faktörden oluşan ölçek doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile doğrulanmıştır. Doğrulayıcı faktör analiz sonucu ölçeğin RMSEA değeri 0,078, NFI değeri, 0,96, CFI değeri 0,98 IFI değeri 0,98 olarak Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ise 0,949 olarak hesaplanmıştır. Sonuç olarak Ortaokul Öğrencilerine Yönelik P4C (Çocuklar İçin Felsefe) Farkındalık belirlemeye yönelik 36 maddeden oluşan geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştir. Değişen Dünyanın gerektirdikleri ile beraber günümüzde popülerlik kazanan P4C yalnızca ortaokul düzeyiyle sınırlı kalmayıp; lise öğrencilerine, öğretmenlere ve hatta yetişkinlere yönelik ölçeklerle içerik ve uygulamalar daha da geliştirilebilir. Geliştirilen ölçeğin öğrencilerin P4C (Çocuklar İçin Felsefe) farkındalığını belirlemek amacıyla öğretmenler tarafından kullanılması önerilmektedir.
This study aimed to develop a valid and reliable scale to determine Philosophy for Children (P4C) awareness for middle school students. Within the scope of the study, survey, one of the quantitative research designs, was preferred. The sample of the study consisted of 176 middle school students studying in the central middle school in Siverek district of Şanlıurfa in the 2021-2022 academic year. To develop the scale, a draft awareness scale consisting of 54 items was used. Content and construct validity were examined to ensure validity in the scale. For reliability, Cronbach's alpha coefficient was analyzed. Expert opinion was taken into consideration on the basis of content validity. Exploratory and confirmatory factor analysis were conducted for construct validity. As a result of the exploratory factor analysis, 18 items were removed from the scale and the scale consisting of two factors was confirmed by confirmatory factor analysis. As a result of the confirmatory factor analysis, the scale's RMSEA value was .07, NFI value was .96, CFI value was .98 and IFI value was .98. Cronbach's alpha reliability coefficient was calculated as .94. In conclusion, a valid and reliable scale consisting of 36 items was developed to determine P4C awareness of middle school students. The study recommends that the developed scale can be used by teachers to determine students' P4C awareness.
Philosophy for children (P4C) awareness middle school students scale development validity reliability.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 14, 2023 |
Publication Date | July 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 1 |