Abstract
İnternet ve teknolojinin olağanüstü hızda ilerleyişi, sürekli olarak yeni fikirlerin gerçekleşmesi için yeni fırsatlar sunarak işletmelerin pazarlama yaklaşımlarında da köklü değişimleri beraberinde getirmiştir. Bloglar, sosyal medya platformları, Web 2.0, sosyal ağlar gibi yeni nesil çevrimiçi konseptler giderek daha fazla kullanıcının dikkatini çekmeye başlamıştır. Sosyal medya, işletmelerin müşteriyle /toplumla etkileşime girme ve hizmetlerini sunma şeklini değiştirerek anahtar faktör haline gelmeye başlamıştır. Daha önce işletmelerin, sosyal medyayı neden kullanmaları gerektiğiyle ilgili sorular, yerini sosyal medyayı nasıl kullanmaları gerektiği ile ilgili sorulara bırakmıştır. Sosyal medya, işletmelerin sadece hedef kitleleriyle yakından iletişim kurmasını sağlamakla kalmaz, marka farkındalığı ve satışlarını arttırmak için de ideal bir ortam sunar. İşletmelerin, rekabette öne geçmek için her biri kendi içinde farklı nitelikler ve fonksiyonlar sunan sosyal medya platformlarından uygun olanı seçmesi de bir diğer önemli noktadır. Bu makalenin amacı, sosyal medya, sosyal medya pazarlaması, sosyal medyanın avantajları, Web 2.0, sosyal medya stratejileri ve sosyal medya platformaları hakkında geniş bir kavramsal çerçeve oluştururken, konuyla ilgili güncel istatistikleri de paylaşmaktır. Ayrıca, sözkonusu faaliyetleri geliştirirken yöneticilerin karar vermelerine rehberlik edecek detaylı bir teorik bakış açısı sunmaktadır.