Bu çalışmada duygusal zekâ özelliğinin üniversite
öğrencilerinin affetme düzeyi üzerindeki yordayıcı rolü incelenmiştir.
Araştırmanın katılımcılarını Dokuz Eylül Üniversitesi’nin çeşitli
fakültelerinde okumakta olan 308 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler
Heartland Affetme Ölçeği (HAÖ), Duygusal Zeka Özelliği Ölçeği Kısa Formu
(DZÖÖ-KF) ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu aracılığıyla
online olarak toplanmıştır. Verilerin analizinde pearson momentler çarpımı korelasyon
katsayısı ve çoklu doğrusal regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır.
Bulgulara göre, üniversite öğrencilerinin affetme düzeyi ile duygusal zekâ özelliği
arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde ve pozitif yönde ilişki vardır. Duygusal
zekâ özelliğinin iyi oluş, öz kontrol, duygusallık ve sosyallik boyutları
birlikte üniversite öğrencilerinin affetme düzeyindeki değişimin %27’sini
açıklamaktadır. İyi oluş ve öz kontrol üniversite öğrencilerinin affetme
düzeyini anlamlı olarak yordarken; duygusallık ve sosyallik üniversite
öğrencilerinin affetme düzeyi üzerinde anlamlı bir etkiye sahip değildir. Elde
edilen bulgular ilgili literatür ışığında tartışılarak gelecek araştırmalar
için öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Acceptance Date | January 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 47 Issue: 47 |