2004 yılından itibaren değişen fen
bilimleri öğretim programı sadece sınıf içi değil, sınıf dışında da
etkinliklerde bulunmasını desteklemektedir. Bu nedenle formal eğitimin informal
eğitim araçlarıyla desteklenmesi etkili bir fen öğretimi için şarttır. Buradan
hareketle araştırmanın amacı “Sınıf dışı etkinliklerinin Güneş Sistemi ve
Ötesi: Uzay Bilmecesi ünitesinde ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin akademik
başarısı ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisini ortaya çıkarmayı
hedeflemektedir. Araştırma 2013–2014 eğitim öğretim yılında İstanbul ili
Sancaktepe ilçesi sınırlarındaki bir ortaokulun 7. Sınıf öğrencileri ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yöntem olarak ön test- son test kontrol
gruplu yarı deneysel yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 36
kontrol, 36 deney grubu olmak üzere 72 öğrenci oluşturmaktadır. Kontrol grubu
okul içinde derslere devam ederken, deney grubu okul içindeki müfredatı
destekleyecek şekilde 4 hafta boyunca, her hafta yaklaşık 2 ders saati boyunca
Sancaktepe Bilim Ve Deney Merkezinde sınıf dışı etkinliklerde bulunulmuştur.
Araştırma öncesi ve sonrası çalışma grubuna akademik başarı testi ve bilimsel
süreç becerileri testi uygulanarak veriler toplanmıştır. Veriler SPSS 21,0
programında değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler sonucunda akademik başarı
testi ve bilimsel süreç becerileri testi toplam puanlarında deney grubu lehine
olumlu sonuçlara ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Acceptance Date | January 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 47 Issue: 47 |