Bilindiği gibi öğretmen yetiştirme, eğitim sistemi açısından hayati bir
öneme sahiptir. Bu bağlamda, eğitim fakültelerinin öğretmen yetiştirme lisans
programları incelendiğinde, okul öncesi öğretmenliğinin mevcut lisans
programında ve yeni taslak programda coğrafya ile ilgili herhangi bir ders
bulunmadığı dikkati çekmektedir. Buradan hareketle çalışmanın amacı da, okul
öncesi öğretmenliği lisans programlarında coğrafya derslerinin gerekliliğini
ortaya koymak ve çeşitli öneriler getirmektir. Okul öncesi öğretmen adaylarının
coğrafya konularındaki başarılarını ortaya koymak için son üç yılın üniversite
giriş sınavlarında yer alan sorular veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.
Araştırma grubunu 2006-2007 öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Okulöncesi Eğitimi Bölümü’ne devam eden toplam 68 son sınıf
öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı örneklem gruba Ekim 2006’da
uygulanmıştır. Toplam 49 çoktan seçmeli sorudan oluşan veri toplama aracına,
öğrencilerin verdikleri cevaplar SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Verilerin analiz edilmesi sonucunda, öğretmen adaylarının coğrafya
sorularında ortalama başarıları %56,2 olarak bulunmuştur. Üniversite giriş
sınavlarında yer alan coğrafya sorularının yapısı düşünüldüğünde, öğretmen
adaylarının coğrafya sorularındaki başarıları istenilen düzeyde değildir. Sonuç
olarak okul öncesi çocuklarının ihtiyaçlarına cevap verebilecek ve onların
dünya ve ülkeleri ile ilgili konularda daha donanımlı bireyler olarak
yetişmelerini sağlayacak daha nitelikli öğretmenlerin eğitimi için, okul öncesi
öğretmenliği lisans programlarında coğrafya derslerinin yer alması bir ihtiyaç
ve zorunluluk olarak karşımıza çıkmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 14 |