BibTex RIS Cite

-

Year 2011, Issue: 24, 26 - 48, 27.09.2013

Abstract

-

COĞRAFİ KAVRAMLAR BAKIMINDAN ÖĞRENCİLERİN HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ VE BU KAVRAMLARIN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA

Year 2011, Issue: 24, 26 - 48, 27.09.2013

Abstract

Eğitimde terim ve kavramlar, çeşitli olgu ve olayların tanımlanması açısından son derece önemlidir. Kavramlar bilgilerin yapı taşları olarak kabul edilmektedir. Temel vatandaşlık becerilerinin kazandırmayı amaçlayan Sosyal Bilgiler öğretiminde ve Sosyal Bilgiler dersi içerisinde yer alan konuların öğretiminde kavramların önemli bir yeri vardır. Bu çalışmada 6. sınıf Sosyal Bilgiler programında yer alan coğrafi kavramlar bakımından öğrencilerin hazır bulunuşluluk düzeyleri tespit edilmeye çalışılarak, bu kavramların çeşitli yöntem-tekniklerle ne kadar öğretilip geliştirilebildiğinin tespiti amaçlanmıştır. Bu araştırma öğretmenlerin kendi uygulamalarını gözlemleme, önceden var olan ya da öğretim sürecinde ortaya çıkan bir sorunu anlama ve çözümleri üretmeye yönelik bir sorgulama süreci olarak bilinen ve daha çok nitel araştırma ağırlıklı eylem araştırması olarak planlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersi “Ülkemiz ve Dünya” adlı ünitede yer alan 18 kavram seçilmiştir. Veriler başarı testi, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve tutum ölçeği ile toplanmıştır. Yapılan çalışmadan elde edilen verilerim değerlendirilmesi, uygulanan kavram öğretim teknikleri ile öğrencilerin coğrafya konularına yönelik tutumları ve kavramları öğrenme düzeyinde artış olduğu tespit edilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Hamza Akengin

Sevgi Süer This is me

Publication Date September 27, 2013
Published in Issue Year 2011 Issue: 24

Cite

APA Akengin, H., & Süer, S. (2013). COĞRAFİ KAVRAMLAR BAKIMINDAN ÖĞRENCİLERİN HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ VE BU KAVRAMLARIN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA. Marmara Coğrafya Dergisi(24), 26-48.
AMA Akengin H, Süer S. COĞRAFİ KAVRAMLAR BAKIMINDAN ÖĞRENCİLERİN HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ VE BU KAVRAMLARIN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA. Marmara Coğrafya Dergisi. October 2013;(24):26-48.
Chicago Akengin, Hamza, and Sevgi Süer. “COĞRAFİ KAVRAMLAR BAKIMINDAN ÖĞRENCİLERİN HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ VE BU KAVRAMLARIN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 24 (October 2013): 26-48.
EndNote Akengin H, Süer S (October 1, 2013) COĞRAFİ KAVRAMLAR BAKIMINDAN ÖĞRENCİLERİN HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ VE BU KAVRAMLARIN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA. Marmara Coğrafya Dergisi 24 26–48.
IEEE H. Akengin and S. Süer, “COĞRAFİ KAVRAMLAR BAKIMINDAN ÖĞRENCİLERİN HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ VE BU KAVRAMLARIN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA”, Marmara Coğrafya Dergisi, no. 24, pp. 26–48, October 2013.
ISNAD Akengin, Hamza - Süer, Sevgi. “COĞRAFİ KAVRAMLAR BAKIMINDAN ÖĞRENCİLERİN HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ VE BU KAVRAMLARIN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA”. Marmara Coğrafya Dergisi 24 (October 2013), 26-48.
JAMA Akengin H, Süer S. COĞRAFİ KAVRAMLAR BAKIMINDAN ÖĞRENCİLERİN HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ VE BU KAVRAMLARIN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:26–48.
MLA Akengin, Hamza and Sevgi Süer. “COĞRAFİ KAVRAMLAR BAKIMINDAN ÖĞRENCİLERİN HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ VE BU KAVRAMLARIN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 24, 2013, pp. 26-48.
Vancouver Akengin H, Süer S. COĞRAFİ KAVRAMLAR BAKIMINDAN ÖĞRENCİLERİN HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYLERİ VE BU KAVRAMLARIN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(24):26-48.