Modern anlamda dünyada ilk örneklerine 1963 yıllarına dayanan İslami finansın Türkiye’deki uygulamaları 1984 yılına dayanmaktadır. O tarihten bugüne kadar İslami finansın sektörden aldığı pay istenilen düzeylere ulaşamamıştır. Bu payın artması hususunda kamu otoritesinden sivil toplum kuruluşlarına kadar bütün paydaşların çabası ve isteği çok yüksek olmuştur. Üniversiteler de bu çaba içerisinde yer almış ve lisanstan doktora düzeyine, araştırma merkezlerinden çalıştaylara kadar alanla ilgili birçok çalışma yapmışlardır. Bu çalışmanın amacı katılım finans derslerinin öğrencilerinin İslami finans okuryazarlık düzeylerine ve İslami finans ekosistemine karşı farkındalıkların ne düzeyde olduğunu araştırmaktır. Bu anlamda çalışmada Aksaray Üniversitesi Ortaköy Meslek Yüksekokulu Bankacılık ve Sigortacılık bölümünde okutulan Katılım Bankacılığı dersinin öğrencilerin İslami finans okuryazarlık ve katılım finansına yönelik algı düzeylerinde nasıl bir değişiklik olduğu araştırılmıştır. Çalışma kapsamında Katılım Bankacılığı dersini alan 15 öğrenciye yapılandırılmış mülakat tekniği ile çeşitli sorular yöneltilmiştir. Bulgulara göre öğrencilerin dersi aldıktan sonraki İslami finans okuryazarlık düzeylerinde katılım finansı konusundaki farkındalıklarında gözle görülür bir yükselişin olduğu tespit edilmiştir.
Islamic finance first emerged in the world in 1963 and started in Turkey in 1984. Since its establishment, Islamic finance has not reached the desired level. The state, civil society organizations, and other actors are making efforts to develop Islamic finance, and universities are also contributing to the field through undergraduate, graduate, doctoral, and research centers. The purpose of this study is to investigate the level of Islamic finance literacy and awareness of the Islamic finance ecosystem among students taking participation finance courses. Specifically, the study examines the impact of the Participation Banking course offered at Aksaray University's Ortaköy Vocational School of Banking and Insurance on students' perception of Islamic finance literacy and participation finance. The study involved structured interviews with 15 students who took the Participation Banking course. The findings revealed a noticeable increase in students' awareness of participation finance after taking the course.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 1 |