Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği

Year 2017, Issue: 28 - MEDYA ve ŞİDDET - 2, 131 - 148, 31.12.2017

Abstract

Türkiye’nin tarihi, ordunun yönetime el koyduğu kanlı darbelerle doludur.
Sonuçları itibariyle ülkenin birçok alanda geri kalmasına sebebiyet veren
darbelere karşı tutum, birtakım siyasi tarafgirlikler neticesinde bazı
kesimlerce olumlanabilmektedir. 15 Temmuz darbe girişimi sürecinde de yaşanan
olaylar farklı medyalarda farklı anlatılarla sunulmuş, buna paralel olarak,
meclis binasının bombalanması, bazı ordu mensuplarının sivilleri öldürmesi,
devlet yöneticilerine suikast girişimleri vb. ülkenin demokrasisine ağır darbe
vuran olayların bile toplum üzerindeki yansımalarının da farklı olduğu
gözlenmiştir.



Türkiye’nin tarihinde unutulmayacak bir sayfa açan 15 Temmuz Kalkışması
ve halkın silahlı cuntaya direnişi esnasında yaşanan olaylara ilişkin
üniversite öğrencilerinin algıları ve bu algının oluşmasında medyanın rolünün
tespit edilmesinin amaçlandığı bu çalışmada, bir üniversitenin iletişim
fakültesinde öğrenim gören öğrencilere açık uçlu yazılı sorular yöneltilerek
zihinlerindeki 15 Temmuz algısı ölçülmeye çalışılmış ve bu süreçte takip
ettikleri medya kuruluşlarının yayınları ekseninde medyanın algılarını nasıl
etkilediği incelenmiştir. Bulgular, üniversite gençliği ölçeğinde
toplumumuzdaki darbe ve demokrasi kavramlarına bakışın boyutlarına ilişkin
çarpıcı sonuçlar içermektedir. 

References

  • Akıner, N., & Mencet, M. S. (2016). Türkiye’de İslamofobi: Mizah Dergilerinde İslam’ın Temsili. Akademik İncelemeler Dergisi, 11(2).
Year 2017, Issue: 28 - MEDYA ve ŞİDDET - 2, 131 - 148, 31.12.2017

Abstract

References

  • Akıner, N., & Mencet, M. S. (2016). Türkiye’de İslamofobi: Mizah Dergilerinde İslam’ın Temsili. Akademik İncelemeler Dergisi, 11(2).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Linguistics
Journal Section Makaleler
Authors

Mustafa Sami Mencet

Publication Date December 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 28 - MEDYA ve ŞİDDET - 2

Cite

APA Mencet, M. S. (2017). Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği. Marmara İletişim Dergisi(28), 131-148.
AMA Mencet MS. Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği. MİD. December 2017;(28):131-148.
Chicago Mencet, Mustafa Sami. “Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği”. Marmara İletişim Dergisi, no. 28 (December 2017): 131-48.
EndNote Mencet MS (December 1, 2017) Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği. Marmara İletişim Dergisi 28 131–148.
IEEE M. S. Mencet, “Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği”, MİD, no. 28, pp. 131–148, December 2017.
ISNAD Mencet, Mustafa Sami. “Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği”. Marmara İletişim Dergisi 28 (December 2017), 131-148.
JAMA Mencet MS. Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği. MİD. 2017;:131–148.
MLA Mencet, Mustafa Sami. “Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği”. Marmara İletişim Dergisi, no. 28, 2017, pp. 131-48.
Vancouver Mencet MS. Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği. MİD. 2017(28):131-48.