BibTex RIS Cite

İlâhiyat Fakültesi Öğrencilerinin Değer Yönelimleri ve Dindarlık-Değer İlişkisi (M.Ü. İlâhiyat Fakültesi Örneği)

Year 2006, Issue: 30, 133 - 167, 29.01.2014

Abstract

Bu çalışmada, yüksek din öğrenimi gören ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin değer yönelimleri ve dindarlık-değer ilişkisi araştırma konusu yapılmıştır. Bu amaçla, Marmara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’nde öğrenim gören toplam 262 öğrenciye Schwartz Değerler Ölçeği ile Dindarlık Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma bulguları, ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin, İyilikseverlik, Güvenlik ve Uyma değerlerine yüksek; Hazcılık ve Uyarılım değerlerine ise daha düşük önem verdiğini göstermektedir. Bulgular dindarlığın, Gelenek, İyilikseverlik, Uyma, Başarı, Evrenselcilik ve Güvenlik değerleriyle anlamlı pozitif; Hazcılık değeriyle ise anlamlı negatif ilişkili olduğunu ortaya koymuştur.Diğer taraftan sosyo-demografik faktörler, ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin değer yönelimlerinde
farklılıktan çok benzerliğe işaret etmektedir. Sonuçlar, değer yönelimleri ve dindarlıkdeğer
ilişkisi konusunda daha önce yapılmış olan araştırmaların bulgularıyla mukayeseli olarak
tartışılmıştır.

Year 2006, Issue: 30, 133 - 167, 29.01.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

ALİ Mehmedoğlu

Publication Date January 29, 2014
Published in Issue Year 2006 Issue: 30

Cite

Chicago Mehmedoğlu, ALİ. “İlâhiyat Fakültesi Öğrencilerinin Değer Yönelimleri Ve Dindarlık-Değer İlişkisi (M.Ü. İlâhiyat Fakültesi Örneği)”. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 30 (January 2014): 133-67. https://doi.org/10.15370/muifd.33875.

International Journal of Theological and Islamic Studies

International Journal of Theological and Islamic Studies is an open access journal

Click for Open Access Policy

  Creative Commons License