Bu çalışmada, yüksek din öğrenimi gören ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin değer yönelimleri ve dindarlık-değer ilişkisi araştırma konusu yapılmıştır. Bu amaçla, Marmara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’nde öğrenim gören toplam 262 öğrenciye Schwartz Değerler Ölçeği ile Dindarlık Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma bulguları, ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin, İyilikseverlik, Güvenlik ve Uyma değerlerine yüksek; Hazcılık ve Uyarılım değerlerine ise daha düşük önem verdiğini göstermektedir. Bulgular dindarlığın, Gelenek, İyilikseverlik, Uyma, Başarı, Evrenselcilik ve Güvenlik değerleriyle anlamlı pozitif; Hazcılık değeriyle ise anlamlı negatif ilişkili olduğunu ortaya koymuştur.Diğer taraftan sosyo-demografik faktörler, ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin değer yönelimlerinde
farklılıktan çok benzerliğe işaret etmektedir. Sonuçlar, değer yönelimleri ve dindarlıkdeğer
ilişkisi konusunda daha önce yapılmış olan araştırmaların bulgularıyla mukayeseli olarak
tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 29, 2014 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 30 |
International Journal of Theological and Islamic Studies
International Journal of Theological and Islamic Studies is an open access journal
Click for Open Access Policy