Amaç: Çalışmanın amacı bir devlet üniversitesi tıp fakültesindeki
1. ve 6. sınıf öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını ve
ilişkili olabilecek etmenleri belirlemektir.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipteki araştırmamıza tıp
fakültesindeki 1. ve 6. sınıf öğrencileri dahil edilmiştir. Öğrencilerin
213’ü sosyodemografik değişkenlere yönelik anket ile Sağlıklı
Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği II (SYBDÖ II)’yi yanıtlamışlardır.
Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 21,6±2,5 olup 115’i
(%54,0) erkektir ve 119’u (%55,9) 1. sınıf öğrencisidir. Ölçek
toplam puanı ortalaması 128,61±16,54 olarak bulunmuştur;
birinci ve son sınıflar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark
saptanmamıştır (P>0,05). Birinci sınıf öğrencilerinin 6. sınıf
öğrencilerine göre fiziksel aktivite, 6. sınıf öğrencilerinin ise 1.
sınıf öğrencilerine göre manevi gelişim ve kişiler arası ilişkiler
alt ölçek puan ortalamaları daha yüksek bulunmuştur (P<0,05).
Sonuç: Çalışmamızda katılımcıların aldığı SYBDÖ II toplam
puanının orta düzeyden yüksekçe olduğu söylenebilir. Sağlıklı bir
yaşam biçimi geliştirmek amacıyla 1. sınıf öğrencilerine yönelik
sosyal programlara, 6. sınıf öğrencilerine yönelik olarak da fiziksel
aktiviteyi arttıracak programlara ihtiyaç vardır.
Üniversite öğrencileri Sağlıklı yaşam biçimi davranışları Sağlığı geliştirme Tıp öğrencileri
Objectives: The aim of the study was to determine healthy lifestyle
behaviors of the 1st and 6th grade students in a public medical
school and the associated factors.
Materials and Methods: Our descriptive study had included
students from grades 1 and 6. Healthy Lifestyle Behavior Scale
II (HLBS II) and a questionnaire for sociodemographic variables
were completed by 213 students.
Results: The mean age of participants was 21.6 ± 2.5. 115
(54.0%) were male and 119 (55.9%) were in the first grade. The
total mean score of HLBS II was found to be 128.61 ± 16.54. No
significant difference was found between the first and sixth year
medical students (P>0.05). Subscale mean scores of spiritual
development and interpersonal relationship for 6th grade students
were higher than the scores of 1st grade students (P<0.05), whereas,
average subscale scores of physical activity for 1st grade students
were higher than the scores for 6th grade students (P<0.05).
Conclusion: Healthy Lifestyle Behavior Scale II total score
of the participants was slightly higher than moderate. In order to
promote healthy lifestyle behavior, social programs for first grade
students and intervention programs for physical activity for sixth
grade students are needed.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |