Abstract
Küçük ve Orta Boy İşletmeler her ülkenin ekonomisinde hayati bir rol oynamakta ve onların rekabetçiliği, ülkelerin rekabet gücüyle yakından bağlantılıdır. İnternet KOBİ’ler için bir rekabetçi avantajın kaynağı olabilir, ancak bunun nasıl başarılabileceğini kavramak önem taşımaktadır. E-ticaret, ticaretin parametrelerini hızla yeniden şekillendiren bir olgudur. Günümüzde bilgi teknolojilerindeki son gelişmelerle birlikte, çok sayıda işletme e-ticaretin sunduğu fırsatlardan yararlanarak global pazarlara ulaşabilmektedir. KOBİ’ler açısından bu fırsat, şimdiye kadar sadece çok büyük işletmelerin ulaşabildiği yeni pazarlara açılma olanağı sağladığından fevkalade önemlidir. Bu çalışmada, e-ticaretin tanımı ve önemi, e-ticaret kategorileri, KOBİ’lerin e-ticaret sürecine adaptasyonunda karşılaşılan sorunlar, Dünya’da ve Türkiye’deki durum, KOBİ’lerin e-ticarette karşılaştıkları sorunları çözmeye yönelik alternatif stratejiler ve KOBİ’lerde e-ticaret stratejilerini başarılı bir şekilde uygulamada hükumetlerin ve kamu kuruluşlarının rolü incelenmiştir.