Abstract
21. yüzyılda yeni dünya düzeni, eski alışkanlıkların yerini almaktadır. Dünya giderek globalleşmekte, bilinen ülke sınırları ekonomik faaliyetler açısından ortadan kalkmakta ve sonuç olarak meydana gelen gelişmeler eskisine oranla çok daha büyük bir boyutta etki yaratmaktadır. İşletmeler ise tüm bu değişim ve gelişim dalgasına ayak uydurmak ve hayatta kalabilmek için mücadele etmek zorundadır. Ancak giderek daha da küçülen dünyada, artan rekabet baskısının da etkisiyle mücadele gücünü bulabilmek ve uzun yıllar hayatta kalabilmek o kadar kolay değildir. İşletmeler mutlak suretle yeni rekabet alanları bulmak ya da sahip oldukları alanda rekabet avantajı yaratmak zorundadır. İşte bu noktada, işletmelere rekabet avantajı sağlayacak en önemli yönetim uygulamalarından biri de marka yönetimidir. Bu çalışmada özellikle son yıllarda artan rekabet yarışında üstünlük sağlayabilmek için gerçekleştirilmesi gereken marka yönetimi uygulamasına değinilmiş ve mobil-telekomünikasyon sektörünün önde gelen işletmelerinden birinde yer alan marka yönetimi uygulaması açıklanmaya çalışılmıştır.