Abstract
Organizasyon yapıları, çevre ve rekabet şartları, küreselleşme, bilgi teknolojilerindeki gelişmeler gibi faktörlere bağlı olarak daha esnek, yalın ve basık hale gelmekte, böylece tüketici taleplerini en uygun şartlarda karşılayarak değer meydana getirmek hedeflenmektedir. Network (şebeke örgütler), son yıllarda bu tür yapılanmaların bir örneğidir ve aracı kurumun önderliğinde üretim, pazarlama, AR-GE gibi farklı faaliyetleri yürüten farklı kurumların bir araya gelmesiyle oluşan esnek yapılardır. İşletmeleri bu tür yapılanmaya iten faktörler esas olarak pazarlama ve çevre şartlarına bağlıdır. Bu çalışmada şebeke örgütler pazarlama yaklaşımıyla incelenmiş, Türk işletmelerinden örnekler verilmiştir. Özellikle uluslar arası pekçok pazarlama faaliyetleri şebeke yaklaşımıyla açıklanabilir. Örneğin tekstil ve gıda sektörlerinde uluslar arası pazarlarda faaliyet gösteren Türk işletmeleri şebeke yapılar kurmuşlardır.