Research Article
BibTex RIS Cite

MÜŞTERİ ODAKLI WEB SİTELERİNİN TASARLANMASI VE BU SİTELERİN DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR UYGULAMA

Year 2009, , 135 - 146, 30.07.2009
https://doi.org/10.14783/maruoneri.696167

Abstract

Yüzyılın en önemli buluşlarından sayılan internet ve web siteleri müşterilerle birebir iletişimin yirmi dört saat kesintisiz olarak gerçekleştirilebildiği bir ortamdır. Karşılıklı iletişimler sonucu elde edilen veriler işletmenin hem pazarlama kararlarına hem de işletme markasına katkılar sağlamaktadır. Ancak işletmelerin sadece web sitesi dizayn etmeleri yeterli olmamaktadır. Şirketler web sitelerini tasarlarken müşterilerin web sitesi üzerinde daha uzun süre kalmasını sağlayacak tasarım özelliklerine ve interaktifliğe önem vermelidir. Bu çalışma ile işletmelerin web sitelerini tasarlarken, karşılıklı iletişimi destekleyecek tasarım özelliklerine dikkat edip etmediklerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda, işletmelerin web sitelerini dizayn ederken interaktif bir yapıya daha fazla önem vermesi gerektiği ortaya çıkmıştır.

References

  • [1] Chen, K. & Yen, D.C. (2004). Improving the Quality of Online Presence Through Interactivity. Information & Management, 42(1), 217-226.
  • [2] Doren, D.C.; Van Fechner, D.L. & Gren-Adelsberger, K. (2000). Promotional Strategies On the World Wide Web. Journal of Marketing Communications, 6(1), 21-35.
  • [3] Huizing, E.K.R.E. (2000). The Content and Design of Web Sites: An Empirical Study. Information and Management, 37(3), 123-134. 4
  • [4] Wieners, B. & Nielsen, J. (2004). Time For a Redesign. (http://www.ciomsight.com/c/a/Expert_Voices_Time_for_a _Redesign_Dr_Jakob_Nielsen). [16.6.2005].
  • [5] Geissler, G.L. (2002). Designing and Maintaining an Effective Web Site to Facilitate Online Customer Relationships, Advances in Consumer Research, 29(1), 496-497.
  • [6] Rosen, D. & Purinton, E. (2004). Website Design: Viewing the Web as a Cognitive Landscape. Journal of Business Research, 57(7), 787-794.
  • [7] Kassarjıan, H.H. (1977). Content Analysis in Consumer Research. Journal of Consumer Research, 4(1), June, 8-18.
  • [8] Palmer, J.W. & Griffıth, D.A. (2001). Information Intensity: A Paradigm For Understanding Web Site Design. Journal of Marketing Theory andPractice, 6(3), 38-42.
  • [9] Robbins, S.S. & Stylianou, A.C. (2003). Global Corporate Web Sites: An Emprical Investigation of Content and Design, Information and Management, 40(3), 205-212.
  • [10] Ind, N. & Riondino, M.C. (2001). Branding on the Web: A real revolution?, Journal of BrandManagement, 9(1), 8-19.
  • [11] Güngör, T. Logolar Değişiyor. (http://www.dunyagazetesi.com.tr/haberArsiv.asp?id=1055 80). [06.10.2005].
  • [12] Müşterinizle Oynayın. (http://www.infomag.com.tr/ general/sonsayi.asp?contID=762). [01.03.2006].
  • [13] Joergensen, J.L. & Blythe, J. (2003). A Guide to a More Effective World Wide Web Presence. Journal of Marketing Communications, 9(1), 45-58.
  • [14] Cyr, D. & Trevor-Smith, H. (2004). Localization Of Web Site Design: An Emprical Comparison Of German, Japanese, and United States Web Site Characteristics. Journal of The American Society For Information Science And Technology, 55(13), November, 1199-1208.
  • [15] Chen, S. (2001). Assessing the Impact of the Internet On Brands. Journal of Brand Management, 8(4), 288-302.
  • [16] Dholakıa, U.M. & Rego, L.L. (1998). What Makes Commercial Web Pages Popular. European Journal of Marketing, 32(7/8), 724-736.
  • [17] (www.die.gov.tr). [06.11.2005].
Year 2009, , 135 - 146, 30.07.2009
https://doi.org/10.14783/maruoneri.696167

Abstract

References

  • [1] Chen, K. & Yen, D.C. (2004). Improving the Quality of Online Presence Through Interactivity. Information & Management, 42(1), 217-226.
  • [2] Doren, D.C.; Van Fechner, D.L. & Gren-Adelsberger, K. (2000). Promotional Strategies On the World Wide Web. Journal of Marketing Communications, 6(1), 21-35.
  • [3] Huizing, E.K.R.E. (2000). The Content and Design of Web Sites: An Empirical Study. Information and Management, 37(3), 123-134. 4
  • [4] Wieners, B. & Nielsen, J. (2004). Time For a Redesign. (http://www.ciomsight.com/c/a/Expert_Voices_Time_for_a _Redesign_Dr_Jakob_Nielsen). [16.6.2005].
  • [5] Geissler, G.L. (2002). Designing and Maintaining an Effective Web Site to Facilitate Online Customer Relationships, Advances in Consumer Research, 29(1), 496-497.
  • [6] Rosen, D. & Purinton, E. (2004). Website Design: Viewing the Web as a Cognitive Landscape. Journal of Business Research, 57(7), 787-794.
  • [7] Kassarjıan, H.H. (1977). Content Analysis in Consumer Research. Journal of Consumer Research, 4(1), June, 8-18.
  • [8] Palmer, J.W. & Griffıth, D.A. (2001). Information Intensity: A Paradigm For Understanding Web Site Design. Journal of Marketing Theory andPractice, 6(3), 38-42.
  • [9] Robbins, S.S. & Stylianou, A.C. (2003). Global Corporate Web Sites: An Emprical Investigation of Content and Design, Information and Management, 40(3), 205-212.
  • [10] Ind, N. & Riondino, M.C. (2001). Branding on the Web: A real revolution?, Journal of BrandManagement, 9(1), 8-19.
  • [11] Güngör, T. Logolar Değişiyor. (http://www.dunyagazetesi.com.tr/haberArsiv.asp?id=1055 80). [06.10.2005].
  • [12] Müşterinizle Oynayın. (http://www.infomag.com.tr/ general/sonsayi.asp?contID=762). [01.03.2006].
  • [13] Joergensen, J.L. & Blythe, J. (2003). A Guide to a More Effective World Wide Web Presence. Journal of Marketing Communications, 9(1), 45-58.
  • [14] Cyr, D. & Trevor-Smith, H. (2004). Localization Of Web Site Design: An Emprical Comparison Of German, Japanese, and United States Web Site Characteristics. Journal of The American Society For Information Science And Technology, 55(13), November, 1199-1208.
  • [15] Chen, S. (2001). Assessing the Impact of the Internet On Brands. Journal of Brand Management, 8(4), 288-302.
  • [16] Dholakıa, U.M. & Rego, L.L. (1998). What Makes Commercial Web Pages Popular. European Journal of Marketing, 32(7/8), 724-736.
  • [17] (www.die.gov.tr). [06.11.2005].
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Hilal İnan This is me

Hatice Doğan Südaş This is me

Publication Date July 30, 2009
Published in Issue Year 2009

Cite

APA İnan, H., & Doğan Südaş, H. (2009). MÜŞTERİ ODAKLI WEB SİTELERİNİN TASARLANMASI VE BU SİTELERİN DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR UYGULAMA. Öneri Dergisi, 8(32), 135-146. https://doi.org/10.14783/maruoneri.696167

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377