Abstract
Bilindiği gibi, son yıllarda üniversite ve öğrenci sayısındaki hızlı artışa karşın,
öğretim üyelerinin kalitesi ve kantitesi yönünden ciddi sorunlar yaşanmaktadır.
Şöyle ki, üniversitelerin kitlesel eğitim yapan birer bürokratik kuruluş haline
gelmeleri, keyfi uygulamalara yol açarken; ayrıca hem lisans ve hem de yüksek lisans
programlarının kalitesi son derece düşmüş bulunmaktadır. Bu olumsuz gelişmelerin
ülkenin geleceği yönünden taşıdığı potansiyel bir tehlike nedeniyle, şimdiden ivedi
önlemlerin alınması gerekmektedir. Ancak, ülke kaynaklarının daha rasyonel
kullanılarak, eğitim hizmetlerinde kalitenin önemli ölçüde artırılabileceğini
düşünerek, özellikle yüksek lisans programlarında yapılacak iyileştirmelerle, lisans
programlarının da kalitesinin yükseltilebileceğini düşünmekteyiz.