Research Article
BibTex RIS Cite

PAZAR ARAŞTIRMASININ BEŞ C’Sİ

Year 2000, , 19 - 21, 15.07.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.733010

Abstract

The thing managers should consider important when they run a new business is market research. For this reason managers must pay attention some criterions. These are fıve C’s of market research (concept, criticism, competition, credibility, common interest). Every business venture starts with an idea. Any idea can be turned into profîtable, home-based business. It doesn’t necessarily have to be a “ new invention “ or a new idea. However to be successful the business should exceed customers’ expectations. To increase credibility, managers should become more involved with community. Networking is free and could provide the most valuable exposure for managers and their companies.

References

  • [1] Kurtuluş, Kemal; Dündar; Sema, "Türkiye’de Pazarlama Araştırmalarında Kalite Nasıl Artırılır?” I.Ulusal Pazarlama Sempozyumu, Türkiye Pazarlama Derneği, İ.Ü. İşletme fakültesi, 27-29 Ekim 1995 ,Silivri-îstanbul, s.l.
  • [2] Tek, Ömeı Baybars, Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, İzmir, 1997, s. 131
  • [3] Armutlulu, I smail Hakkı, İşletme İstatistiğine Giriş, Alfa Yayınları, İManbul ,1999, s. 11.
  • [4] Kurtuluş, Kemal, Pazarlama Araştırmaları, İ.Ü. İşletme Fakültesi Y,iyin No:28,İstanbul, 1996, s.7.
  • [5] Yalçın, F. Vsuman; Sezer, I. Füsun, Pazarlama Bilgileri, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul, 1995, s.17.
  • [6] Gürdal, Sehavet, Satış Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No:956 Cilt: 1, Ünite: 1-9 Eskişehir, 1996, ss.49-52.
  • [7] Dinçer, Ömer, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, İstanbul ,1998, s. 182.
  • [8] Yakışan, Seval, Pazarlama Araştırması, Atölye Burak Matbaacılık, İstanbul, 1991, s.l.
  • [9] Yudelson, Julian, “Adapting Mc Carthy’s Four P’s for the Twenty - First Century" Journal of Marketing Education, Vol 21. No:l April, 1999, ss.64-65.
  • [10] Gean, Rozey, Five C’s of Market Research, httD://www.scwltapes.com.. ss.1-4.
  • [11] Aaker, David A.; Kumar, V.; Day, George S.; Marketing Research, John Wiley & Sons, Inc, New York, 1995, s.8.
Year 2000, , 19 - 21, 15.07.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.733010

Abstract

References

  • [1] Kurtuluş, Kemal; Dündar; Sema, "Türkiye’de Pazarlama Araştırmalarında Kalite Nasıl Artırılır?” I.Ulusal Pazarlama Sempozyumu, Türkiye Pazarlama Derneği, İ.Ü. İşletme fakültesi, 27-29 Ekim 1995 ,Silivri-îstanbul, s.l.
  • [2] Tek, Ömeı Baybars, Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, İzmir, 1997, s. 131
  • [3] Armutlulu, I smail Hakkı, İşletme İstatistiğine Giriş, Alfa Yayınları, İManbul ,1999, s. 11.
  • [4] Kurtuluş, Kemal, Pazarlama Araştırmaları, İ.Ü. İşletme Fakültesi Y,iyin No:28,İstanbul, 1996, s.7.
  • [5] Yalçın, F. Vsuman; Sezer, I. Füsun, Pazarlama Bilgileri, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul, 1995, s.17.
  • [6] Gürdal, Sehavet, Satış Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No:956 Cilt: 1, Ünite: 1-9 Eskişehir, 1996, ss.49-52.
  • [7] Dinçer, Ömer, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, İstanbul ,1998, s. 182.
  • [8] Yakışan, Seval, Pazarlama Araştırması, Atölye Burak Matbaacılık, İstanbul, 1991, s.l.
  • [9] Yudelson, Julian, “Adapting Mc Carthy’s Four P’s for the Twenty - First Century" Journal of Marketing Education, Vol 21. No:l April, 1999, ss.64-65.
  • [10] Gean, Rozey, Five C’s of Market Research, httD://www.scwltapes.com.. ss.1-4.
  • [11] Aaker, David A.; Kumar, V.; Day, George S.; Marketing Research, John Wiley & Sons, Inc, New York, 1995, s.8.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Asuman Yalçın This is me

Publication Date July 15, 2000
Published in Issue Year 2000

Cite

APA Yalçın, A. (2000). PAZAR ARAŞTIRMASININ BEŞ C’Sİ. Öneri Dergisi, 3(14), 19-21. https://doi.org/10.14783/maruoneri.733010

Cited By

Covid-19 Pandemisine Seroepidemiyolojik Yaklaşım
STED / Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi
Ezgi EMLİ ALPAY
https://doi.org/10.17942/sted.892713

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377