BibTex RIS Cite

BİR İLETİŞİM ARACI OLARAK WEB SİTELERİ: TÜRKİYE’DEKİ OTEL WEB SİTELERİNİN ETKİNLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA-WEB SITES AS A COMMUNICATION TOOL:THE CASE OF TURKISH HOTELS

Year 2010, Volume: 9 Issue: 33, 17 - 32, 17.06.2012

Abstract

Son yıllarda internet kullanımı birçok sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de online seyahat alımlarını ön plana çıkarmış ve otellerin web siteleri önemli bir iletişim ve pazarlama medya aracı durumuna gelmiştir. Bu bağlamda, gerekli donanıma ve zenginliğe sahip Türkiye’deki otellerin bu aracı gerçekte nasıl kullanmaları gerektiği ve şu anda nasıl kullandıkları önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Yapılan yazın taraması sonucunda otellerin web sitelerinin taşıması gereken içerik ve tasarım özelliklerini ortaya koyan bir model geliştirilmiştir. Bu modele dayanılarak, Türkiye turizminin pazarda kültür turizmine katkısı olacağı düşünülen “Dünya Miras Listesi”nde yer alan bölgelerdeki üç, dört ve beş yıldızlı toplam 335 otelin web sitesi analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlardan hareketle, otel web sitelerinde adres, telefon numarası, e-posta adresi ve otel resimlerinin dışında potansiyel turistin dikkatini, otelin bulunduğu yöreye çekebileceği düşünülen çevre, turizm potansiyeli, yöreye ilişkin bilgi vb. gibi birçok konuda hiçbir bilginin olmadığı gözlenmiştir. Ayrıca çalışmada, konuyla ilgili olarak etkin bir web sitesi hazırlamaya yönelik olarak bazı öneriler sunulmuştur.-Increased use of Internet in the recent years caused a boom in online purchasing of travel services and made web sites of hotels important marketing and communication tools for the tourism industry. In this context, it can be said that to research how Turkish tourism industry uses web sites to promote itself on the Internet, is vital. This study develops a web site model including content and design components. The data is gathered from 335 three, four, and five star hotels operating in nine Turkish cities, which are members of world heritage list. The findings show that the hotels generally use contact information, and hotel pictures. But a little information is observed about the environment, tourism potential, and culture because of the ineffective and poor structure of web sites. In addition to these, some suggestions are made about building effective web sites.

Year 2010, Volume: 9 Issue: 33, 17 - 32, 17.06.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Solmaz Filiz Karabağ This is me

Hande Mimaroğlu Özgen

Hüseyin Özgen

Publication Date June 17, 2012
Published in Issue Year 2010 Volume: 9 Issue: 33

Cite

APA Karabağ, S. F., Özgen, H. M., & Özgen, H. (2012). BİR İLETİŞİM ARACI OLARAK WEB SİTELERİ: TÜRKİYE’DEKİ OTEL WEB SİTELERİNİN ETKİNLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA-WEB SITES AS A COMMUNICATION TOOL:THE CASE OF TURKISH HOTELS. Öneri Dergisi, 9(33), 17-32. https://doi.org/10.14783/od.v9i33.1012000146

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377