BibTex RIS Cite

İŞLETME DÜZEYİNDE STRATEJİ PARADOKSLARININ MİNTZBERG’İN ON STRATEJİK YÖNETİM OKULU AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ - EVALUATION OF BUSINESS LEVEL STRATEGY PARADOXES IN TERMS OF MINTZBERG’S TEN STRATEGIC MANAGEMENT SCHOOLS

Year 2010, Volume: 9 Issue: 34, 57 - 69, 14.11.2012

Abstract

Özet:

Literatürde işletme düzeyinde stratejiler belirlenirken
kaynaklardan mı yoksa pazardan mı hareket edilmesi gerektiği
yönünde bir paradoksun bulunduğu tartışılmaktadır. Bu
çalışmanın amacı, işletme düzeyi strateji belirlenirken karşı
karşıya kalınan kaynaklar ya da pazarlar paradoksunu
Mintzberg tarafından belirlenen on stratejik yönetim okulu
çerçevesinde değerlendirmektir. Bu çerçevede bu okulların her
birinin strateji belirlemeye ilişkin temel varsayımları dikkate
alınarak, hangi strateji paradoksunun hangi stratejik yönetim
okuluna daha yakın bir noktada durduğu belirlenmeye
çalışılmıştır. Bu çalışma sonucunda günümüz paradigmasını
kullanan Biçimleşme Okulunun, işletme düzeyinde strateji
belirleme paradoksu açısından Tasarım Okulu ile aynı
kategoride değerlendirilebileceği tespit edilmiştir. Göreli
olarak eski planlama, çevre ve konumlandırma okullarının
dışındaki diğer okulların ise kaynaklar yaklaşımına daha
yakın olduğu tespiti ilgi çekici bir sonuç olarak
değerlendirilebilir.

Abstract:

The paradox whether resources or markets should be
the starting point while determining business level strategies
has been discussed in the literature. This study aims at
evaluating the “sources or markets paradox” while
determining the business level strategy in terms of ten strategic
management schools of Mintzberg. Within frames of schools’
basic assumptions regarding strategy determination, it was
attempted to determine which strategy paradox is compatible
with the strategic management schools. As a result of this
study, it was found out that Configuration School which uses
today's paradigm can be assessed in the same category as
Design School in terms of paradox of business level strategy
determining. It might be considered as an interesting result
that the rest of the schools are more in line with the markets
perspective apart from relatively old schools of design,
environment and positioning.

Year 2010, Volume: 9 Issue: 34, 57 - 69, 14.11.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Refika Bakoğlu Deliorman

Esra Dinç Özcan

Publication Date November 14, 2012
Published in Issue Year 2010 Volume: 9 Issue: 34

Cite

APA Bakoğlu Deliorman, R., & Dinç Özcan, E. (2012). İŞLETME DÜZEYİNDE STRATEJİ PARADOKSLARININ MİNTZBERG’İN ON STRATEJİK YÖNETİM OKULU AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ - EVALUATION OF BUSINESS LEVEL STRATEGY PARADOXES IN TERMS OF MINTZBERG’S TEN STRATEGIC MANAGEMENT SCHOOLS. Öneri Dergisi, 9(34), 57-69. https://doi.org/10.14783/od.v9i34.1012000230

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377