Özet:
Literatürde işletme düzeyinde stratejiler belirlenirken
kaynaklardan mı yoksa pazardan mı hareket edilmesi gerektiği
yönünde bir paradoksun bulunduğu tartışılmaktadır. Bu
çalışmanın amacı, işletme düzeyi strateji belirlenirken karşı
karşıya kalınan kaynaklar ya da pazarlar paradoksunu
Mintzberg tarafından belirlenen on stratejik yönetim okulu
çerçevesinde değerlendirmektir. Bu çerçevede bu okulların her
birinin strateji belirlemeye ilişkin temel varsayımları dikkate
alınarak, hangi strateji paradoksunun hangi stratejik yönetim
okuluna daha yakın bir noktada durduğu belirlenmeye
çalışılmıştır. Bu çalışma sonucunda günümüz paradigmasını
kullanan Biçimleşme Okulunun, işletme düzeyinde strateji
belirleme paradoksu açısından Tasarım Okulu ile aynı
kategoride değerlendirilebileceği tespit edilmiştir. Göreli
olarak eski planlama, çevre ve konumlandırma okullarının
dışındaki diğer okulların ise kaynaklar yaklaşımına daha
yakın olduğu tespiti ilgi çekici bir sonuç olarak
değerlendirilebilir.
Abstract:
The paradox whether resources or markets should be
the starting point while determining business level strategies
has been discussed in the literature. This study aims at
evaluating the “sources or markets paradox” while
determining the business level strategy in terms of ten strategic
management schools of Mintzberg. Within frames of schools’
basic assumptions regarding strategy determination, it was
attempted to determine which strategy paradox is compatible
with the strategic management schools. As a result of this
study, it was found out that Configuration School which uses
today's paradigm can be assessed in the same category as
Design School in terms of paradox of business level strategy
determining. It might be considered as an interesting result
that the rest of the schools are more in line with the markets
perspective apart from relatively old schools of design,
environment and positioning.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eski Sayılar |
Authors | |
Publication Date | November 14, 2012 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 34 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377