Özet:
Sağlık hizmetleri kişilerin sağlığının korunması, teşhis,
tedavi ve bakım için kişisel ve kurumsal olarak kamu veya özel
şahısların vermiş olduğu hizmetler olarak tanımlanabilir.
Sağlık hizmeti sunan kuruluşlarda pazarlamanın amacı;
işletme amaçlarına uygun olarak hedef pazarın tatmin
düzeyini geliştirerek, tüketicilerin beklentilerini karşılayan
daha nitelikli hizmetleri sunmaktır.
Günümüzde sağlık hizmetleri, profesyonel işletmecilik
anlayışıyla şekillenmektedir. Artık sağlık yöneticilerinin
hedefleri arasında, daha çok hastayı çekerek gelen hastaları
memnun etmek ve hastanın tekrar aynı hastaneyi tercih
etmesini sağlamak yer almaktadır.
Ağızdan ağıza pazarlama ise güvene dayanan, tüketicilerin
çevrelerindeki sosyal bağlantılarıyla ve diğer tüketicilerle
ürünler / hizmetler / markalar hakkındaki bilgi alışverişidir.
Günümüzde tüketicilerin kendi aralarında bilgi ve
deneyimlerini paylaşımı, geleneksel reklam ve pazarlama
faaliyetleriyle birlikte giderek artan bir öneme sahip olmaya
başlamıştır.
Bu çalışmada genel anlamda ağızdan ağıza pazarlamanın
temel kavramları hakkında bilgi verilerek, sağlık sektöründe
ağızdan ağza pazarlamanın etkinliği anlaşılmaya çalışılmıştır.
Abstract:
Health care can be described as service personally
and institutionally by public or private operations in order to
diagnosis, treatment and care the health of individuals. Aim of
marketing in institutions offering health care to improve the
level target market’s satisfaction and the institutions is to
reach by presenting more qualified service to meet the
expectancy of consumers
Nowadays health care services are shaped by a professional
business approach. Among the objectives of health care
managers who take more satisfied patients by pulling them and
the patients prefer to allow a repetition of the same hospital is
located.
Word of mouth marketing is basically sharing knowledge
regarding the products/ services/brands with the social
network and the other consumers, as well. Nowadays
consumers sharing among themselves their knowledge and
experiences, as well as traditional advertising and marketing
activities have begun to have an increasingly important role.
In this study, the overall knowledge about the basic concepts of
word of mouth marketing by giving word of mouth marketing
in the health sector's activity has been analyzed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eski Sayılar |
Authors | |
Publication Date | November 15, 2012 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 34 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377